Creditele de nevoi personale raman in continuare cele mai accesate produse de creditare de la societatile nebancare, iar cresterea economiei, a veniturilor populatiei, concomitent cu scaderea ratelor dobanzilor la imprumuturile de consum, au condus la o cerere crescuta de de valori mai mari.

"In primele trei trimestre ale anului, portofoliul de de consum a crescut cu 20%, ca urmare a cresterilor de doua cifre ale tuturor tipurilor de credite: personale (48% an/an), auto (35% an/an), de (19% an/an)", arata ALB - Asociatia Societatilor Financiare din Romania.

Sursa: ALB Romania

Consumatorii prefera sa cumpere bunuri direct cu cardurile de sau sa contracteze de la IFN-uri un de consum cu o valoare mai mare pentru proiectele lor de , in detrimentul creditelor direct in magazine (care au scazut ca pondere in ultimii 2 ani).

Sursa: ALB Romania

Creditele noi castiga teren

"Exista o tendinta clara care indica preferinta consumatorilor fata de imprumuturile personale cu valoare mai mare in ultimii ani, prin urmare creditele de consum au atins 62% din portofoliul total, in timp ce cardurile de continua sa piarda teren in termeni de noi clienti, dar cu valori mai mari decat inainte, din cauza concurentei puternice din partea bancilor", se arata in raport.

Valoarea medie a unui de consum a ajuns la putin peste 9.000 de lei, potrivit datelor ALB pentru primele trei trimestre ale anului trecut. Cele mai multe sunt directionate catre , renovari in locuinta sau refinatari ale creditelor vechi.

Sursa: ALB Romania

Aproape jumatate dintre romani imprumuta sume sub 15.000 de lei

Aproape jumatate dintre romani imprumuta sub 15.000 de lei iar ponderea creditelor sub 5.000 de lei este de 20%. Sumele mici sunt, de obicei, imprumutate de catre persoane care au nevoie de ajutor financiar pentru o perioada mai mica si pentru care prelungirea perioadei de rambursare pentru obtinerea unei valori mai mici pentru DAE, ar insemna, de fapt, costuri finale mai mari si indatorare pe termen mai lung.

"Imprumuturi mai mari de 15.000 de lei au castigat 14 puncte procentuale si au crescut ponderea lor la 55% in septembrie, comparativ cu doar 41% la sfarsitul anului 2016", arata ALB.

Sursa: ALB Romania

Clientii sunt mai bine educati

Scaderea ratelor dobanzilor a alimentat interesul clientilor mai bine educati, in special pentru imprumuturile personale si cardurile de . Astfel, 86,4% dintre cei care au luat un de la IFN-uri au un niveld de educatie mediu si superior si doar pentru 13,6% dintre noii clienti, nivelul de educatie este elementar. Apetitul pentru de la IFN-uri a crescut, asadar, mai ales in randul persoanelor care stapanesc mult mai bine notiunile financiare si care pot lua decizii de finantare in deplina cunostinta de cauza.

Sursa: ALB Romania

Clientii noi ai IFN-urilor, oameni cu maturitate profesionala si financiara

Varsta medie a clientilor companiilor de de consum a crescut in ultimii ani la clientii cu varsta peste 35 de ani, persoanele cu varste mai mari de 55 de ani avand cea mai mare pondere in creditele noi acordate, in special pentru imprumuturile de nevoi personale. Sunt persoane care, desi au stabilitate financiara, nu intra in oferta financiara a institutiilor bancare pentru ca au un risc mai mare si imprumuta sume mici, pentru perioade scurte de timp.

Sursa: ALB Romania