finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Sfaturi
  4. Centrul SAL Bancar este functional

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

Centrul SAL Bancar este functional

Denisa Dascalu
Autor Denisa Dascalu
11.03.2016
4 2354

Disputele intre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
si
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
pot fi solutionate de acum prin intermediul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB) – a anuntat Alexandru Paunescu / BNR si membru al Colegiului de Coordonare CSALB, in cadrul Conferintei "Relatia cu consumatorul de servicii financiare" organizate in 10 martie de Oxygen Events.

Sesizarile se pot deja depune prin posta sau e-mail, iar de luni, 14 martie, devine functional numarul de telefon al CSALB (021 9414) cu tarif normal, unde consumatorii pot suna si fiecare poate primi ajutor din partea unei echipe de conciliatori profesionisti, nefiind nevoie sa mai apeleze la instanta de judecata.

Exista deja 3 solicitari de solutionare alternativa a litigiilor (2 reclamatii primite prin posta si una prin email), iar CSALB este in curs de a raspunde solicitantilor.

Ce face CSALB?

Centrul CSALB solutioneaza litigiile aparute intre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
si comerciantii din domeniul bancar folosind doua poceduri: una cu solutie propusa, alta cu solutie impusa.

Atentie! Reclamatiile se fac pe mail sau prin posta.

Site-ul Csalb.ro este functional in acest moment si orice consumator nemultumit de serviciile financiar bancare poate apela la centru, insa se cere dovada ca a incercat mai inainte sa rezolve problema direct cu banca, pe cale amiabila.

Atentie! Va puteti adresa CSALB doar dupa ce ati depus o plangere, sesizare la banca si nu ati fost satisfacut de raspunsul primit, sau nu ati primit nici un raspuns.

Banca este obligata sa raspunda oricaror sesizari depuse de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
, in 30 zile calendaristice. Atentie! Pentru orice sesizare depusa la banca cereti numar de inregistrare si pastrati-va o copie.

Centrul SAL Bancar a solicitat oficial bancilor sa creeze fiecare in interiorul ei un departament separat, care sa colaboreze direct cu CSALB si sa furnizeze rapid informatii centrului SAL si toate documentele de care are nevoie pentru solutionarea rapida a dosarelor (pentru ca au un termen de maxim 90 de zile pentru solutionarea oricarui litigiu).

Conditii ca CSALB sa existe

Reglementarea spune ca pentru ca o entitate de solutionare alternativa a litigiilor sa existe trebuie sa aiba un sediu, un site si conciliatori. Aceste conditii sunt indeplinite, iar pe site-ul centrului de solutionare a litigiilor exista o lista cu 12 conciliatori. In functie de numarul solicitarilor, lista conciliatorilor poate creste.

Procedura de solutionare: Care sunt pasii?
  1. Consumatorul este nemultumit de relatia contractuala cu banca si ii adreseaza o plangere
  2. Consumatorul nu este satisfacut de raspunsul primit sau banca nu raspunde
  3. Consumatorul apeleaza CSALB (021 9414)
  4. CSALB ii prezinta consumatorului cele 2 tipuri de proceduri de solutionare
  5. Procedura prin care conciliatorul PROPUNE O SOLUTIE pe care partile o pot accepta sau nu. Solutia propusa poate fi acceptata in 15 zile de ambele parti. Daca este acceptata, devine executorie. Partile se pot retrage oricand din procedura.
  6. Procedura prin care conciliatorul da o SOLUTIE OBLIGATORIE - o procedura asemanatoare cu cea din instanta, insa mai simpla (informala). Partile nu se pot retrage din procedura.
  7. In ambele tipuri de proceduri, conciliatorul trebuie acceptat de ambele parti si termenul de solutionare este de cel mult 90 de zile.
  8. Consumatorul alege procedura, completeaza cererea si CSALB contacteaza comerciantul / banca;
  9. Conciliatorul este desemnat aleatoriu dintre persoanele inscrise pe Lista Conciliatorilor
  10. Partile accepta conciliatorul sau se desemneaza aleatoriu alt conciliator
  11. Conciliatorul primeste dosarul si se declanseaza procedura de solutionare. Daca este nevoie, poate solicita informatii suplimentare.
  12. Conciliatorul propune sau impune o solutie, in functie de procedura aleasa de parti. 
Reguli de procedura privind procedura SAL finalizata cu propunerea unei solutii

Cum incepe procedura de concilere?

  • Prin cererea de conciliere, insotita de acordul bancii privind alegerea procedurii si dovada incercarilor consumatorului de solutionare directa, prealabila, a litigiului cu banca respectiva
Atentie!
Cererea de conciliere e insotita de inscrisurile pe care consumatorul doreste sa le utilizeze in sustinerea cauzei. Acestea pot fi transmise online sau pe suport de hartie, personal sau, dupa caz, prin posta cu confirmare de primire.

Cum se desfasoara procedura?

Consumatorul poate alege un conciliator ce poate fi acceptat sau nu de banca.

Dupa primirea documentelor, banca formuleaza opinia sa si o transmite centrului SAL.

CSALB prezinta consumatorului cele doua proceduri care se refera fie la o solutie propusa (concilierea) fie la o solutie impusa (arbitrajul).

Examinarea litigiilor supuse centrului SAL se realizeaza de catre conciliatori. In momentul de fata, pe site sunt 12 conciliatori persoane fizice cu experienta in domeniu care se ocupa de acest lucru.

Dupa studierea documentelor si dupa caz audierea partilor, conciliatorul propune o solutie pentru litigiul in cauza, iar in termen de 15 zile de la transmiterea acesteia, partile trebuie sa ia o decizie

Incheierea procedurii de conciliere se realizeza astfel:
  1. prin incheierea unei intelegeri intre parti, cu valoarea unui contract, privind acceptarea solutiei propuse de conciliator;
  2. prin intocmirea de catre conciliator a unei incheieri, prin care se constata esuarea incercarii de conciliere;
  3. prin notificare de catre oricare dintre parti ca se retrage din procedura.
Atentie:
  • Procedura de conciliere este confidentiala
  • Oricare dintre parti se poate retrage din procedura
  • In ambele tipuri de proceduri termenul de solutionare este de cel mult 90 de zile.
Ce trebuie sa stim despre Centrul de Solutinare Alternativa a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB)?

Centrul SAL pentru domeniul bancar este infiintat in in baza Ordonantei Guvernului nr.38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
si comercianti, care transpune la nivel national Directiva 2013/11/UE privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de
Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale. Nu o lăsa să treacă, ia-ti creditul de nevoi personale online, în doar 10 minute!
consum
si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE.

CSALB este condus de un Colegiu de Coordonare format din 5 membri, cate un reprezentant din partea:
  • BNR (Banca Nationala a Romaniei) – in calitate de supraveghetor al sistemului financiar bancar. Reprezentant: Alexandru Paunescu
  • ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor) – in calitate de autoritate a statului, cu atributii in protectia consumatorului. Reprezentant: Mihaela Ionescu
  • ARB (Asociatia Romana a Bancilor). Reprezentant: Luminita Malanciuc
  • Asociatiile de
    Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
    consumatori
    . Reprezentant: Corneliu Visoianu
  • Un membru independent (ales de catre cei 4 membri desemnati), presedinte al Consiliului de Coordonare: Simona Valceanu (avocat, mediator)
Citeste si: Ce este SAL?

Articole similare
Credite Financiar
Subiecte relevante
ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului) legislatie BNR (Banca Nationala a Romaniei) credit ipotecar ARB (Asociatia Romana a Bancilor)

Q & A

SD
Sarboiu Dan
Felicitari. Un succes pentru banci in demersul facut, care sper eu le va ajuta sa fie vazute si altfel de catre clientii lor decat pana acum ( in special cand se ajunge la conflict). Daca aceasta modalitate de rezolvare a conflictelor nu a putut fi implementata de catre CdM, care ar fi fost poate cel mai in masura (constat, ca mediator, inca o oportunitate ratata de catre CdM), ma bucur in calitate de persoana care a lucrat peste 25 ani in banca, ca banca vine in intampinarea doleantelor clientilor sai . As dori ca aceasta noua activitate a bancii, institutionalizata in aceasta forma, sa poata fi o alternativa ,,la darea in plata”. Succes CSALB .
  • 00 0
  • 12.03.2016
HGC
HALE GABRIELA CRISTINA
Buna ziua! Va rog sa imi raspundeti daca la noi, cei executati silit cu poprire pe salariu, se aplica amanarea platii ratelor catre bancile care ne-au preluat de la recuperatori prin executarea silita. Va multumesc!
  • 00 0
  • 17.03.2020
F
FinZoom.ro
Raspunsul la intrebarea dumneavoastra il gasiti pe Forumul Finzoom: https://forum.finzoom.ro/posts/m1786-Stare-de-urgenta-si-executare-silita#post1786
  • 00 0
  • 17.03.2020

Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#