Coaching Forum Finante – Banci. Despre motivatie cu pasiune, in lumea financiar – bancara 14.07.2017 1 3356 "Este nevoie de dezvoltare personala, nu doar profesionala. A avea competente soft, nu doar tehnice, e foarte important; de fapt, primele sunt cele <hard>.", a mentionat dr. Gabriela Hartescu, directorul general al Intitutului Bancar Roman (IBR), in deschiderea Coaching Forum Finante-Banci, oficiata impreuna cu organizatorul evenimentului - Gabriela Puskas, CEO Performance Group. "Liderii sunt considerati responsabili pentru motivarea oamenilor. Insa, trebuie sa recunoastem ca liderii de azi au nevoie de alternative care sa functioneze, de strategii si practici noi pentru motivarea oamenilor, un vocabular nou, proaspat, atat de necesar pentru a gandi si a exprima motivatia. Rolul liderilor este de a facilita transferul oamenilor catre o perspectiva motivationala optima. Cum ajutam oamenii sa realizeze conexiunea cu ceea ce ii face sa vina zi de zi la serviciu?" a fost tema propusa de Gabriela Puskas – CEO Performance Group, organizatorul Coaching Forum editia Finante-Banci, eveniment la care www.FinZoom.ro a fost Partener Media.Desfasurata pe 10 iulie a.c., la Marriott Grand Hotel, cea de-a doua editie a forumului dedicat profesionistilor din lumea finantelor s-a derulat sub auspiciile motivarii. "Resursele umane reprezinta principalul activ al organizatiilor din sectorul financiar-bancar.", a mai punctat directorul IBR in debutul evenimentului. Dar cum atragem si cum motivam talentele sa ramana in acest sector? Care este esenta implicarii unui angajat, acea esenta exprimata prin bucuria de a veni zi de zi la serviciu? Ce practici au in vedere astazi liderii din banci si alte companii financiare pentru a activa o motivatie de calitate in randul echipei? Ce alte noi perspective in materie merita a fi imbratisate de leadership si cu care sunt instrumentele cele mai eficiente? Sunt doar cateva dintre intrebarile provocatoare puse pe agenda de catre organizator si partenerii sai. Speakerii invitati au acceptat provocarea, oferind optiuni valoroase intr-un dialog plin de substanta, purtat pe dimensiunile training, coaching si mentoring. A-i inspira pe oameni sa inspire pe ceilalti printr-un program de mentoring este, spre exemplu, una dintre caile alese de managementul Debt Collection Agency. "Gasim inspiratie in oameni", a marturisit Dimana Vlaeva, Managing Director al companiei, impartasind participantilor detalii despre programul derulat sub acest slogan dar si alte proiecte derulate in ultimii ani. Dar daca inspiratia produce schimbare, cum ar fi sa antrenam o schimbare constienta? Aceasta a fost o miza a programului de dezvoltare a abilitatilor de vanzari prin training si coaching, implementat in cadrul Agricover. Madalina Elena Sava, Training & Development Manager, a subliniat astfel ca este important ca oamenii sa-si stabileasca si asume obiective de dezvoltare personala, fiind incurajati sa actioneze intr-o autonomie de tip responsabil. Asa cum a reiesit din expunerea sa, procesul de observare si auto-observare care precede o schimbare constienta vine cu beneficii incontestabile la orice nivel organizational. In opinia Madalinei, „mindset-ul necesar dezvoltarii de noi abilitati este cheia succesului in ziua de astazi” , aceasta fiind o cheie de referinta in coaching. Provocator si plin de invataminte pentru manageri ca si pentru cei din echipele lor, programul descris de ea a starnit un mare interes in randul participantilor Coaching Forum. Printre beneficiile coaching-ului imbinat cu mentoring-ul evidentiate de speakerii Coaching Forum s-a numarat si capacitatea de a crea o comunitate acolo unde se manifestau mai degraba individualitati intr-o mare diversitate. Ideea s-a materializat in cadrul unui program prezentat de Simona Anghel, Romania Sales Head, CITI Romania. Intr-o echipa multiculturala cu obiective ce transcend granitele, "coaching-ul ne-a ajutat foarte mult sa vorbim aceeasi limba", a dezvaluit Simona.Revenind pe teritoriul motivatiei in cadru organizational, Viorel Panaite, Managing Partner Human Invest, a tinut sa remarce ca substratul acesteia este un aspect ce merita investigat. El s-a referit la importanta calitatii motivatiei, trecand in revista vechii piloni "carrot and stick" si pe cei setati de mai noua "Self Determination Theory", pentru a ajunge la #motivatiaoptima, definita de Ken Blanchard drept o abilitate care poate fi invatata.Atmosfera a crescut in efervescenta odata cu workshop-ul sustinut de Adela Iepure, Coach si Senior Consultant la Human Invest, punand in lumina atributele unui Action Learning Coach in ... actiune. Ea a condus un astfel proces de invatare, intr-un exercitiu de grup cu miza reala, in care un participant s-a oferit voluntar a-si expune provocarea de tip motivational cu care se confrunta ca lider de echipa. Ce au invatat participantii la experienta traita pe viu poate spune fiecare dar cert e ca toti, chiar si observatorii grupului, au plecat cu teme de reflectie. De la calitatea prezentei si ascultarii la calitatea si relevanta intrebarilor in raport cu obiectivul, pana la consistenta sustinerii si coerenta grupului.La randul sau, Tudorel Popescu, The King's Speech Agency, a provocat audienta cu intrebari al caror ecou a rasunat cel mai probabil si dupa incheierea evenimentului: "Stim cine suntem?" "Ce intelegere avem asupra naturii umane?" Pornind de la tema identitara vazuta in sens mai larg si capitalizand pe importanta inteligentei emotionale ca indicator al starii de bine, pe valori si credinte, el a pus un accent apasat pe unicitatea oamenilor. "Trebuie sa intelegem ca in organizatie lucram cu unicitati." "Fiecare are o miza existentiala dincolo de jobul sau.", a spus el, adaugand: "Daca am realiza aceasta, la nivelul relatiilor interumane s-ar produce schimbari semnificative". O pledoarie pentru o alta perspectiva asupra lucrului cu oamenii, a conchis ]n final Tudorel Popescu. O alta tema de reflectie pe agenda participantilor Coaching Forum, am spune noi.Continuand pe firul motivarii, panelul de dialog a adus in prim plan si alte idei, gratie deschiderii si bogatei experiente a invitatilor. Nu inainte insa de a fi reiterat contextul dificil in care se regaseste sistemul vazut din perspectiva atractiei exercitate pentru capitalul uman. La capitolul provocari am retinut perceptia de rigiditate a sistemului bancar, cu deosebire in ochii Milenialls. Un atribut care s-a dovedit a nu fi singular in ecuatia riscului reputational de care a pomenit la randul sau Virginia Otel, Communication Leader la Garanti Bank. Ea a invocat necesitatea implicarii emotionale a angajatilor din banci, pe langa motivarea de ordin financiar si asta in contextul unei "culturi organizationale corespunzatoare". Dar "oamenii urmeaza oameni", a opinat Mihaela Fedorof, Executive Coach & Business Consultant, YOURWAY, fost director de Recrutare si Gestiunea carierei in BRD. O intrebare pe care ar trebui sa ne-o adresam, a spus ea, este "Ce fel de oameni suntem?" si apoi "Ce fel de oameni ne dorim sa atragem in industria bancara?", imbogatind tematica de reflectie propusa auditoriului. Dezbaterea a pus pe masa, de asemenea, o serie de factori motivatori precum si automotivarea ca posibila solutie, conditionata insa de existenta unui context organizational favorabil. Notabil, ca si portretul omului motivat, creionat in final de invitati la propunerea Gabrielei Puskas, moderatorul panelului de dialog. Ideal, a reiesit din raspunsurile panelistilor bancheri, omul motivat ar fi cel caruia ii stralucesc ochii, reflectand starea de bine, pasionat de ceea ce face dar competent deopotriva, aliniat prin valorile proprii la cele organizationale, creativ, curios si dornic sa invete. Am consemnat asadar si, in final, lansam drept noua provocare invitatia de a ne revedea cu bine si foarte motivati la urmatoarea editie a Coaching Forum! Articole similare Economie Subiecte relevante antreprenor firme economie finantare afaceri Q & A