In cadrul conferintei de presa "Metode alternative de solutionare a litigiilor pentru consumatorul de servicii financiare", organizata de CSALB, reprezentantii centrului au prezentat situatia cererilor primite.

In aproape un an de functionare a Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar, s-au inregistrat 293 de cereri conforme (23 februarie 2017), comparativ cu 30 iunie 2016 cand s-au inregistrat un numar de 79 de cereri.

Dintre acestea, 51 de solicitari sunt in faza de filtru, iar alte 57 sunt dosare in diverse stadii de solutionare.

Conform informatiilor furnizate in cadrul conferintei, cea mai des utilizata modalitate de transmitere a cererilor este prin e-mail (192 cereri), urmata de depunerea acestora la sediu (52) si prin posta (49).

Cele mai frecvente solicitari ale consumatorilor
  • restituirea comisionului de risc, de administrare;
  • reesalonarea creditului;
  • diminuarea ratei lunare, in situatia in care consumatorul apreciaza ca acestea au fost marite de comerciant in mod abuziv;
  • restituirea sumei ce a rezultat din marirea marjei dobanzilor in mod excesiv;
  • reducerea marjei dobanzii si inghetarea cursului valutar la data incheierii contractului de credit in CHF;
  • calcularea si plata ratelor in lei, la cursul de schimb valutar de la data incheierii contractului;
  • eliminarea unor clauze abuzive, privind aplicarea de dobanzi penalizatoare;
  • stergerea inregistrarilor din Biroul de Credit
Dosare solutionate in timp record

Cel mai scurt timp inregistrat in solutionarea unei a fost de 9 zile, detalii aici: Record la CSALB. Un litigiu solutionat in doar 9 zile

In cazul unui dosar exclusiv , pentru un consumator din Botosani solutionarea s-a facut in 17 zile, unde schimbul de documente si informatii s-a fost doar pe e-mail si la telefon.

In acest caz, rata lunara a scazut cu aproape 100 de euro (de la 330 la 234 de euro), comisionul de administrare a fost eliminat din contractul de credit, iar din partea bancii consumatorul a primit si 800 de euro despagubire.

In cazul unui consumator cu credit in CHF transformat in lei, rata a scazut de la 1.300 de lei la 480 de lei, iar soldul s-a diminuat cu 15.000 de CHF, pe cand in cazul unui client cu credit in euro, rata s-a diminuat cu 90 euro (de la 350 euro la 260 euro), iar a fost nevoita sa elimine comisionul de risc (90 euro) si sa restituie 3.000 euro.

Citeste si: Afla cum poti rezolva gratuit orice cu . Intrebari si Raspunsuri

Cele mai disputate legi – o oportunitate pentru clienti de renegociere

Vorbim de neconstitutionalitatea unor articole din legea nr.77/2016 privind darea in plata cat si neconstitutionalitatea proiectului de lege privind conversia creditelor din CHF in lei.

In aceste conditii CSALB "poate avea un rol important, independent si impartial, in renegocierea contractelor si gasirea unei solutii care sa fie acceptata atat de clienti, cat si de banci".

Citeste si: CCR a respins doua exceptii de neconstitutionalitate a legii darii in plata
Citeste si: CCR: Legea conversiei creditelor in CHF este neconstitutionala