Consumatorii care s-au adresat bancii sau unui IFN cu o problema si nu au fost multumiti cu raspunsul primit, pot sa apeleze gratuit la un conciliator al CSALB (Centrul de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul bancar).

Avantajele sunt majore:
Ghid FinZoom.ro: Afla cum poti rezolva gratuit orice problema cu banca. Intrebari si raspunsuri



Sursa video: TVR 2

Testimoniale de la consumatorii care si-au rezolvat problema cu banca

"Dupa aproape 10 ani de cand am contractat un , am constatat ca exista discrepante majore intre actul aditional primit in 2010 si contractul initial din 2006. Am scris bancii si am rugat sa mi se elimine acel comision pe care eu il credeam abuziv. Banca a refuzat si ulterior un prieten mi-a recomandat sa iau legatura cu acest Centru si sa le expun problema". "Am simtit ca sunt luat de mana de fratele mai mare si m-am linistit. Pe langa satisfactia materiala, a fost si o satisfactie morala, o reparatie – cineva m-a bagat in seama si m-a rezolvat". "In doua luni de zile am rezolvat problema, in sensul ca am primit inapoi aproape 3.000 euro si mi-a fost eliminat din contract acel comision considerat abuziv de 85 euro pe luna". "Atentie insa la prescrierea dupa 3 ani. Banca nu a admis restituirea comisionului din perioada 2010-2013, dar a acceptat 2013-2016",

Un alt consumator mentiona: "Chiar daca banca mi-a sugerat ca degeaba ma duc la CSALB, ca tot cu ei negociez, nu am simtit nicio presiune din partea conciliatorului, care mi-a oferit o solutie convenabila mie, pe care nu am putut-o obtine de la banca inainte de a merge la CSALB".

"Am ales solutia propusa pentru a avea control asupra deciziei finale. Nu am vrut ca aceasta decizie sa-mi fie impusa de o terta parte", a mentionat un consumator care si-a rezolvat o problema dintr-un contract de economisire-creditare.

Afla cum au obtinut si alti consumatori reducerea ratei lunare la si rambursari de comisioane: Problemele cu bancile se pot solutiona si amiabil.

Intrebari de la consumatori

De ce nu sunt obligatorii procedurile SAL pentru banci? Conform Directivei Europene nr. 11/2013 privind solutionarea alternativa a litigiilor, partile intra voluntar in procedura SAL (de solutionare a litigiilor). “CSALB nu se poate substitui instantelor de judecata, nu poate obliga banca sa intre in procedura” spune Alexandru Paunescu - Presedintele Colegiului de Coordonare, insa am introdus in procedura un filtru nou ce presupune centralizarea tuturor documentelor partilor de catre Secretariatul de Procedura, precum si obtinerea acceptului comerciantului pentru solutionarea litigiului in cadrul CSALB.

Daca m-a refuzat o data, nu risc sa ma refuze banca din nou? Toate dosarele rezolvate prin CSALB au fost refuzate initial.

Ce fac daca nu ma pot deplasa la centru? Tot schimbul de documente si informatii poate fi online, fara a fi necesara prezenta la Bucuresti – vezi cazul clientei din Botosani.

Orice client al bancilor si IFN-urilor poate cere solutionarea alternativa a disputelor cu aceste institutii. Atentie: Trebuie insa mai intai sa demonstreze ca a incercat sa rezolve problema direct cu institutia financiara si sa ataseze la dosar, pe langa o cerere, un document care sa ateste ca a contactat banca, la care a primit sau nu raspuns in timp de maxim 30 zile (un mail, o scrisoare sau sesizare catre banca, sau un raspuns de la banca).

Doar consumatorul poate apela la CSALB. Cele mai frecvente solicitari venite din partea consumatorilor sunt legate de restituirea comisionului de risc sau administrare percepute pentru un , de diminuarea ratei lunare considerate de consumatori ca fiind marite in mod abuziv si de restituirea sumei ce a rezultat din marirea marjei dobanzilor, de inghetarea cursului valutar la data incheierii contractului de (in CHF) si radierea inregistrarilor din biroul de .