finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Sfaturi
  4. Dana Demetrian: "Cautam solutii pentru creditele pe termen lung, pe termen scurt, pentru fiecare

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

Dana Demetrian: "Cautam solutii pentru creditele pe termen lung, pe termen scurt, pentru fiecare client si pentru fiecare produs” - [VIDEO]

05.05.2021
0 1626

Dana Dima (Demetrian), vicepresedinte BCR, a raspuns intrebarilor adresate de Irina Chitu, analist bancar si director FinZoom.ro.

Vom vorbi despre modalitatile prin care putem echilibra raportul dintre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
si
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
in cadrul negocierilor purtate la CSALB. Care dintre solutiile implementate prin moratoriile legislative credeti ca ar putea fi adaptate si extinse de catre banca in relatia viitoare cu consumatorii?
 
Ma voi referi la o perioada ceva mai lunga, mai exact la ultimii cinci ani in care colaborarea dintre noi si CSALB s-a dezvoltat foarte mult. Echipa Centrului de Solutionare Alternativa a condus la implementarea unor solutii de rezolvare a problemelor clientilor individual, caz cu caz, aplecandu-se mai mult asupra problemei efective pe care clientul a intampinat-o decat asupra unei
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
generale. Iar acesta consider ca este un model pe care il putem aplica si in perioada aceasta sau dupa terminarea pandemiei. Intr-un an de pandemie, o solutie legislativa era binevenita pentru ca puteam aborda si implementa rapid solutii pentru multi clienti in acelasi timp, insa consider ca o strategie individuala aplicata unei
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
individuale a clientilor este favorabila unei solutii pe termen limitat. Credem in solutii legislative si reglementare, dar credem foarte mult in comunicare si in solutii individuale pe care le putem aplica in cazurile in care clientii intampina in cadrul parteneriatului comercial dificultati de plata. Ce este important este ca in acest proces de restructurare sau de refinantare sau de consolidare a creditelor, clientul sa inteleaga si sa comunice foarte simplu si usor care este suma pe care o poate plati.
 
Sursa video: CSALB

Care au fost metodele implementate de banca care au venit in sprijinul consumatorilor care au avut
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
si s-au adresat CSALB?
 
Expertii, conciliatorii pe care Centrul ii are si care sunt economisti si juristi cu experienta au ajutat foarte mult in gasirea solutiilor, prin modelul in care au comunicat cu clientii si le-au explicat ce inseamna un parteneriat comercial, care sunt obligatiile si responsabilitatile si care este modelul de reconciliere, balanta intre bine si rau, intre expunere si cost. In 2015 Banca Comerciala Romana a pornit un proces de reevaluare a costurilor pentru clienti si am reusit sa reducem intr-o proportie de 20-30% costurile pe care clientii le au in produsele de creditare pentru creditele imobiliare, deci in contractele pe termen lung. Inca din 2015 am avut aceasta abordarea individuala a clientilor. Motiv pentru care, in reglementarile aparute pe parcurs – cum este si vestita reglementare despre darea in plata – Banca Comerciala Romana nu a resimtit un efect important, desi s-au facut multe estimari pe aceasta tema. Ne-am bucurat sa vedem ca efortul nostru de reducere de costuri, de abordare pro-activa a clientilor, cu mult inainte de aceasta lege, a dat rezultate.

Practic ati venit cu o reechilibrare a contractelor, in functie de aceste schimbari economice si credeti in aceste solutii pentru creditele pe termen lung.
 
Credem in aceste solutii pentru toate creditele, inclusiv pentru creditele de
Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale. Nu o lăsa să treacă, ia-ti creditul de nevoi personale online, în doar 10 minute!
consum
pe termen scurt, daca situatia o cere. Pentru creditele de
Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale. Nu o lăsa să treacă, ia-ti creditul de nevoi personale online, în doar 10 minute!
consum
exista solutia de refinantare pe termen de 10 ani a contractului care implica, matematic, o reducere a costului lunar. Asta inseamna o refinantare a creditului cu costuri mai mici, pe o perioada mai mare. De asemenea exista solutii de restructurare a creditelor de
Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale. Nu o lăsa să treacă, ia-ti creditul de nevoi personale online, în doar 10 minute!
consum
si imobiliare, pe 10, respectiv 20-30 de ani, depinde de dorinta clientului si de situatia sa financiara. Incercam sa construim un proces de comunicare permanenta pe zona aceasta de asigurare de somaj. Mai mult de 60-70% dintre clientii BCR au aceasta asigurare, dar este important ca ei sa inteleaga exact beneficiile acesteia. Daca au o problema, trebuie doar sa comunice ca sunt in aceasta situatie, iar banca va plati rata si dobanda pentru 6 luni consecutive, pana la 18 luni pentru perioada de creditare. In cazurile sociale cu decese in familie sau
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
de sanatate, chiar si cand nu exista aceasta asigurare am gasit solutii sa stergem acea datorie sau sa o diminuam. Ceea ce am sesizat si ne-a bucurat foarte mult este ca atunci cand clientul s-a indreptat catre CSALB a gasit acolo nu doar un partener neutru, ci si un expert care a folosit limbajul comun intre banca si client. Asta a facut ca discutiile de negociere sa fie intelese, acceptate si sa genereze o continuare a parteneriatului comercial pe care banca l-a avut cu acel client.

Pentru ca ati mentionat mai multe avantaje, care ar fi beneficiile solutionarii alternative pentru sistemul bancar in general si pentru clienti?

Clientii au parte in mod gratuit de aceasta conciliere, facuta de un expert. Poate ca nemultumirile datorate unor
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
neintelegeri
asupra unor informatii primite s-ar fi transformat in litigii, cu costuri mari pentru client si care ar lua mult timp pentru rezolvare in instanta. BCR a solutionat aproximativ 1.000 de cazuri prin CSALB, iar asta spune destul de mult. Poate nu toate bancile au sesizat avantajul care poate exista din aceasta colaborare cu CSALB, insa inclusiv pentru
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
este un avantaj economic prin reducerea cazurilor care ar putea ajunge pe rolul judecatoriei. Concilierea este un model sanatos, nu neaparat pentru ca el exista si in alte tari. In Romania a fost construit pe o realitate destul de dura si intr-un moment destul de critic al pietei in care atat bancile, cat si clientii isi pierdusera increderea unii in ceilalti. Noi chiar am invatat din discutiile pe care Centrul le-a avut cu clientii, ne-am intors catre procesele interne si ne-am spus: Trebuie sa schimbam ceva aici! Trebuie sa fim mai prezenti! Trebuie sa sunam clientii! Vreau sa va spun, ca un simplu exemplu , ca in 2020, cand am intrat in procesul de amanare la plata a ratelor am sunat cateva zeci de mii de clienti prin consilierii din retea sa-i intrebam daca vor avea
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
dupa ce vor finaliza aceasta perioada de amanare la plata.

Avand un portofoliu de 40.000 de clienti care au aplicat anul trecut pentru amanarea ratelor – vorbesc de cei care au
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credite
de
Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale. Nu o lăsa să treacă, ia-ti creditul de nevoi personale online, în doar 10 minute!
consum
si
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credite
imobiliare - suntem in discutii cu cativa dintre ei sa vedem cum putem gasi acea solutie individuala. Pentru ceilalti, aproape 300.000 de clienti pentru care am amanat plata lunara aferenta cardurilor de
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
si overdraft-urilor – a fost o perioada destul de scurta si sumele sunt mult mai mici. Incercam sa gasim solutii, acesta este cuvantul de ordine! Pentru ca eu nu cred ca exista vreo problema pe lumea asta fara cel putin o solutie.
 

Majoritatea consumatorilor spun ca isi doresc sa afle mai multe informatii despre CSALB direct de la
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
. Ce proceduri interne aveti pentru a transmite aceste informatii catre angajati care, la randul lor, sa le comunice mai eficient catre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
?
 
Am pornit modele de training intern, am reusit sa promovam in cadrul unitatilor bancare informatiile legate de Centru dar, mai mult decat atat, asa cum am spus, am introdus in contracte informatii despre Centrul de Solutionare. Cred ca din punctul de vedere al informarii clientului trebuie sa fim corecti de la inceput pana la finalizarea parteneriatului comercial, respectiv a unui
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
. In plus, avem o echipa dedicata, construita special pentru relatia cu CSALB. Noi nu ne-am oprit doar la cazurile de creditare. Abordam cazuri legate de operatiuni cu
Ia-ti acum cardul de credit pentru plati oriunde in lume, cu pana la 36 de rate fara dobanda pentru tranzactii efectuate pana la 36 decembrie 2025 | CEC Bank
carduri
, de fraudele pe
Ia-ti acum cardul de credit pentru plati oriunde in lume, cu pana la 36 de rate fara dobanda pentru tranzactii efectuate pana la 36 decembrie 2025 | CEC Bank
carduri
, sunt incredibil de multe
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
pe care clientii le pot intampina si despre care nu stiu ca pot apela la Centrul de Solutionare.

Trebuie sa dedicam mai mult timp clientilor! Nu conteaza doar vanzarea unui produs, acceptarea unui
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
, ci conteaza foarte mult derularea lui. Mai mult decat vanzarea!

Oamenii care sunt in aceasta echipa dedicata colaborarii cu Centrul, fac parte mai degraba din departamentul de legal sau din cel de relatii cu clientii?

Sunt de la relatii clienti, juridic, dar si din partea operationala, astfel incat sa fim siguri ca solutiile pe care le definim, sunt implementate rapid. Credem ca un parteneriat comercial trebuie sa gaseasca solutii comerciale, nu juridice . Ma bucur in fiecare an cand vad raportul si vad cum a scazut acel numar de litigii si imi dau seama ca el este echilibrat de solutiile comerciale pe care le-am gasit.

Fiind principalul partener al CSALB, si cel mai vechi, ce mesaj aveti pentru colegii din celelalte
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
?
 
Trebuie sa invatam sa construim lucruri stabile si pe termen lung. Solutionarea problemelor pe termen scurt nu ne ajuta foarte mult. Parteneriatul cu Centrul de Solutionare ne ajuta in construirea increderii de care cu totii avem nevoie: increderea intre client si banca. Daca ea exista, eu cred ca solutiile vin de la sine!
 
Avantajele solutionarii alternative pentru
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
si
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
, in interviuri cu bancheri - Video CSALB

Articole similare
Credite Video
Subiecte relevante
CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar)

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#