La sfarsitul lunii ianuarie, Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) anunta ca in 2018 s-au obtinut peste 1 milion de euro din negocierile consumatorilor cu bancile.


Datoria unui consumator s-a diminuat cu 57.000 euro

In 2018, CSALB a atins un record valoric prin diminuarea datoriei unui consumator cu aproximativ 39.000 euro prin stergerea comisionului de administrare si restituirea comisionului de acordare. Acelasi consumator a beneficiat de o stergere a soldului de 18.000 euro pentru un alt contract de cu un alt comerciant;

Caz solutionat intr-o zi

Un alt caz mediatorii CSALB l-au solutionat intr-o singura zi, iar in plus, partile au renuntat la procesul aflat pe rolul instantei.


Reducere sold CHF si conversie in lei

Un consumator ce a contractat un in franci elvetieni, a reusit prin CSALB sa obtina o reducere a soldului cu 22.400 CHF si conversie in lei.


Stergerea totala a datoriei

Unui caz social, CSALB a reusit stergerea totala a datoriei in valoare de 20.000 euro + dobanzi si comisioane.

In cazul altui consumator s-a obtinut diminuarea sumelor restante cu 24.000 lei si restructurarea creditului.

Restituire sume si daune pentru carduri

Chiar daca majoritatea consumatorilor apeleaza la CSALB pentru solutionarea problemelor cu legate de un , au fost si persoane care au apelat si pentru .

Pentru un de cumparaturi, unui consumator i-au fost restituite sumel retinute eronat in contul aferent. Altui consumator i-au fost acordate daune de 220 lei pentru imposibilitatea utilizarii cardului.

Fata de anul 2017, numarul cererilor conforme inregistrate a crescut cu 156% in 2018.

Sursa: CSALB

Din 2018, consumatorii pot transmite cererile si pe site-ul CSALB, fiind a doua varianta preferata de acestia, dupa e-mail.

Sursa: CSALB