finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Sfaturi
  4. Eleni Skoura, vicepreședinte ING România: Sfătuim clienții să nu se îndatoreze până la limita maximă

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

Eleni Skoura, vicepreședinte ING România: Sfătuim clienții să nu se îndatoreze până la limita maximă de 40% din venituri. Gradul de îndatorare să nu depășească 25% - [VIDEO]

15.10.2024
0 9780

- Acum, mai mult ca niciodată, clienții se așteaptă la practici responsabile din partea băncilor. Oamenii vor rate corecte, transparență, empatie – Eleni Skoura
- Acum 15 ani banca era percepută ca un executor judecătoresc care venea să-și recupereze banii. Acum e văzută ca un partener – Mihai Tănăsescu
- Înființarea CSALB a însemnat trecerea sistemului bancar la un nivel superior – Eleni Skoura
- Consumatorii aleg banca pentru un
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
și în funcție de flexibilitatea pe care o are aceasta în rezolvarea amiabilă a eventualelor
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
– Mihai Tănăsescu
- Consumatorii sunt mult mai educați: obțin
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credite
în lei, știu când să se împrumute cu dobândă fixă sau dacă trebuie să-și renegocieze creditul – Eleni Skoura
- Un procent foarte mare de clienți, 30%, nu își monitorizează deloc cheltuielile, nu își fac un buget – Eleni Skoura
- Am schimbat toate procesele și le-am făcut asistate digital. Încercăm să educăm clienții care nu sunt nativ-digitali să utilizeze tehnologia – Eleni Skoura
- Oamenii trebuie să rețină că banca nu le va cere niciodată să acceseze linkuri sau să furnizeze date personale – Eleni Skoura
- Avocatul viitorului va fi un IT-ist foarte bun cu unele competențe juridice – Mihai Tănăsescu
 
Sursa video: CSALB

Irina Chițu, analist financiar: Avem un război în apropierea țării noastre. Am avut inflație mare si rate ridicate ale dobânzii. Cum afectează aceste lucruri relația dintre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
bănci
și
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
?
 
Sursa video: CSALB

Eleni Skoura, vicepreședinte ING România: Acum, mai mult ca niciodată, clienții se așteaptă la practici responsabile din partea băncilor. Oamenii vor servicii responsabile, transparență, empatie. Iar băncile trebuie să demonstreze simplitate în comunicare și respect. Acest mediu volatil în care trăim de 10-15 ani nu este ceva nou. În fiecare an spunem că anul precedent a fost un an foarte rău și de fiecare dată se întâmplă ceva mai rău decât anticipam. Noi sfătuim mereu clienții pentru a-i proteja. De pildă, suntem destul de prudenți și le spunem oamenilor să nu se ducă foarte aproape de gradul maxim de îndatorare de 40% din venituri. Nu ne place să-l ducem pe client aproape de valoarea maximă și să-l stresăm. Este bine să ne îndatorăm nu mai mult de 25%, pentru că nu știm niciodată ce se întâmplă. Nu ne mai dorim o nouă pandemie sau o inflație ridicată...
 
Sursa video: CSALB

Mihai Tănăsescu, conciliator CSALB, avocat: Acum 15 ani îți era frică să vorbești cu banca după ce luai creditul. Banca era ca un executor judecătoresc, ca cineva care vine să ia banii de la tine când vrea și cum vrea. Acum lucrurile s-au schimbat și cred că banca este văzută de consumator mai mult ca un partener, decât ca o persoană care vine să îi ia banii.

Irina Chițu, analist financiar: Ce credeți că a dus la schimbarea acestei atitudini în ultimii 15 ani?
 
Sursa video: CSALB

Eleni Skoura, vicepreședinte ING România: Când CSALB a fost înființat în 2015 eu eram într-o altă bancă. Atunci am simțit că trecem la nivelul următor și că devenim un pic vest-europeni. Considerăm că prezența CSALB este superconstructivă și foarte importantă pentru piața bancară. Ne-a făcut, uneori, să luminăm colțurile noastre întunecate, cele pe care nu le vedeam. "Colțuri oarbe" cred că se numesc. Și asta îți oferă o nouă perspectivă! Personal, mă simt mândră ca profesionist bancar să lucrez pentru o piață care are acest Centru, care oferă acest tip de servicii consumatorilor. "Este ca o terapie de cuplu?", ne-a întrebat un client.
 
Pot să spun, nouă ani mai târziu, că este ca un "antrenor" de căsnicie. A adus mult echilibru în relația consumator-bancă pentru că este un ochi obiectiv. CSALB este plin de obiectivitate și are un personal format din profesioniști cu foarte multă experiență. Atunci când suntem într-un impas sau nu putem găsi un acord, încurajăm clienții să se adreseze CSALB. Este foarte ușor, o puteți face online. Cred că este genial că este gratuit pentru persoanele fizice și la costuri foarte mici pentru persoanele juridice.

Mihai Tănăsescu, conciliator CSALB, avocat: Sunt în Uniunea Internațională a Avocaților din 1995. Când le-am povestit colegilor avocați din alte țări despre CSLAB spuneau că este o idee minunată, pe care și-o doreau implementată și în țările lor. Și mă refer la țări cu un nivel de educație în sistemul financiar-bancar mult mai ridicat decât are România. Unii oameni (acesta este un fenomen observat recent), înainte de a obține un
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
se întreabă: "Cum reacționează banca dacă îi solicit soluționarea amiabilă a unei
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
?" Aceștia consultă statisticile, caută să afle care
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
bănci
sunt mai flexibile în negociere. Acum, aceasta este unul dintre criteriile pentru care consumatorii aleg o bancă sau alta când solicită un
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
. La CSALB vin tot felul de oameni: de la intelectuali, la muncitori sau de la oameni de afaceri, la angajați. Trebuie să te adaptezi fiecărui client, iar acesta este un model pe care și băncile îl practică de ceva timp.

Irina Chițu, analist financiar: În ultimii doi ani am văzut cum au crescut ratele dobânzilor și, de asemenea, ratele lunare. Cum au depășit consumatorii situația?
 
Sursa video: CSALB

Eleni Skoura, vicepreședinte ING România: Încercăm din răsputeri să găsim soluții care să-i ajute pe oameni să depășească perioadele dificil. Cu excepția cazurilor de fraudă, pe care învățăm și noi să le înțelegem, în care avem de-a face cu infractori informatici, persoane rău-intenționate. Însă, oamenii nu au intenții rele, nu vor să ia un împrumut și să nu-l mai ramburseze. De cealaltă parte, noi, băncile, nu vrem să acordăm un împrumut și apoi să venim și să vă luăm casa dacă nu plătiți! Niciodată! Noi nu suntem o agenție imobiliară și chiar vrem ca oamenii să prospere, să primească împrumuturi, iar noi să le putem acorda. Oamenii vor să primească un împrumut, să îl ramburseze, să-și încredințeze economiile lor către
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
bănci
și să primească rate corecte.
 
Sursa video: CSALB

Aș îndrăzni să spun că în 99% din cazuri, cel puțin în cazul nostru, cu clienții noștri, am găsit soluții: fie am schimbat datele de rambursare ale creditelor, am făcut restructurări, orice a fost necesar. Aici vreau să spun că, da, ratele au crescut! Da, inflația a fost foarte mare! Din fericire, piața bancară românească nu are
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
structurale, iar consumatorii sunt mult mai educați. Ei obțin
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credite
în moneda în care își iau salariul, știu când să ia un împrumut fix sau dacă trebuie să își renegocieze împrumuturile. Obiectivul major al băncii este să contribuim la incluziunea și sănătatea financiară a populației. Am lansat multe produse și servicii care vin în ajutorul consumatorilor. De exemplu, Round up – un mecanism care rotunjește cumpărăturile pe care le faci într-un magazin folosind cardul, la cea mai apropiată valoare completă. Suma rotunjită este transferată într-un
Ia-ti acum cardul de credit pentru plati oriunde in lume, cu pana la 36 de rate fara dobanda pentru tranzactii efectuate pana la 36 decembrie 2025 | CEC Bank
cont
de economii. Astfel, promovăm în același timp ideea de a cheltui și de a economisi. Anul acesta am lansat serviciul Statistici, din Home Bank. Consumatorii pot vedea foarte ușor unde își cheltuiesc banii. Pentru că studiile arată că un procent foarte mare de clienți, 30%, nu își monitorizează deloc cheltuielile, nu își fac un buget. Sfaturile și produsele pe care le oferim sunt în acest cadru în care "ne pasă de sănătatea ta financiară și vrem să te ajutăm să fii mai bine".

Irina Chițu, analist financiar: Credeți că digitalizarea a îmbunătățit relația cu consumatorii sau a făcut-o mai dificilă?
 
Sursa video: CSALB

Eleni Skoura, vicepreședinte ING România: Acum ne aflăm într-o perioadă de tranziție. Lumea devine mai digitală, dar cred că rămâne umană și fizică acolo unde contează. Tot ceea ce clientul poate face singur, cred eu, ar trebui să aibă opțiunea de a face singur. Noi am schimbat toate procesele și le-am făcut asistate digital. Astfel, încercăm să educăm clienții cu privire la modul de utilizare a tehnologiei digitale, mai ales pe cei care nu sunt nativ-digitali. Și pentru bancheri este mult mai simplu, decât să chemăm clientul la birou pentru orice problemă. Clientul are viața lui și nu se trezește ca să spună "Mă duc să beau o cafea cu bancherul meu astăzi", să fim sinceri. Cred că peste doi ani nu ne vom mai numi bancheri, ci profesioniști în domeniul tehnologiei bancare.
 
Sursa video: CSALB

Dificultatea vine din cauza fraudelor care se înmulțesc odată cu digitalizarea. Iar aici educația și prevenția joacă un rol decisiv. Colegii din divizia noastră de fraudă sunt profesioniști foarte buni! Acești oameni nu dorm! Serios, nu dorm! Lucrează non-stop! Oamenii trebuie să rețină că banca nu le va cere niciodată să acceseze linkuri sau să furnizeze date personale. I s-a întâmplat și mamei mele vitrege care trăiește în Grecia. Cu toate că este educată, medic de profesie, și urmează deviza "Muncesc din greu pentru acești bani și am grijă de ei", tot și-a divulgat datele de acces personalizate și i-a fost fraudat contul. Printre soluțiile la care ne-am gândit se află și faptul că am lansat geolocalizarea clienților prin platforma noastră de internet banking. Nu am făcut acest lucru în scopuri comerciale, ca să facem reclamă magazinelor din mall-ul în care se află un client al băncii. Ci pentru a ne alerta dacă în numele clientului se fac tranzacții din alte țări, iar el apare localizat în București, de exemplu.

Mihai Tănăsescu, conciliator CSALB, avocat: Când vorbim de digitalizare, ne amintim că unul dintre puținele lucruri bune ale pandemiei este că ne-a învățat cum să lucrăm mai digital. Acum, pe majoritatea clienților care își trimit cererile la CSLAB, nu îi cunosc și nu îi văd niciodată față în față. Totul s-a schimbat: negocierea se face prin e-mail sau prin telefon și au rămas puțini oameni care mai vin la sediul CSALB, cum se întâmpla la început. Îmi amintesc că, după apariția poștei electronice, în cadrul Uniunii Internaționale a Avocaților se discuta dacă trimiterea de documente via e-mail reprezintă sau nu o încălcare a secretului profesional. Acum trimitem astfel de mesaje fără să mai stăm pe gânduri. De curând am avut un seminar pentru tinerii avocați cu privire la inteligența artificială și, la întrebarea despre cum va fi avocatul viitorului, un tânăr a răspuns: "Cred că va fi un programator IT foarte bun, cu unele competențe juridice". Nu în ultimul rând, cred că este și o chestiune de generație. Generația tânără s-a născut cu competențe digitale sau le-a dobândit din copilărie. Pentru generația mea este mai dificil. Noi suntem o țintă pentru infractorii informatici, este evident! Din păcate, acest lucru nu se va opri, iar fraudele vor deveni din ce în ce mai sofisticate.
 
Inteligența artificială este folosită deja în fraude, dar tot ea va ajuta băncile care se vor lupta să își protejeze consumatorii. În societate, dacă cineva se îmbogățește, în jurul lui sunt alți oameni care se îmbogățesc, iar de pe urma bunăstării au și băncile de câștigat. De aceea, interesul băncilor este ca oamenii să nu fie furați sau înșelați, pentru că asta i-ar face mai săraci. Exact ca în vorba celebră: "Nimeni nu vrea mai mult decât bancherul tău să ai bani, ca să îți poți rambursa împrumutul."
 
Sursa: CSALB
Articole similare
Credite Financiar Video
Subiecte relevante
frauda CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) inflatie grad de indatorare credit banci tranzactii

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#