Irina Chițu și Denisa Dascălu, de la Comparatorul financiar-bancar FinZoom.ro au primit premiul pentru excelența în educație, în cadrul evenimentului organizat de Banking News, cu ocazia Zilei Internaționale a Economisirii.
"Pentru noi,
educația financiară este o prioritate, iar premiul primit reprezintă o recunoaștere a tuturor eforturilor pe care le-am depus cu întrega echipă de-a lungul timpului.
Pe FinZoom.ro consumatorii au posibilitatea să compare gratuit, într-un singur loc, produsele și serviciile tuturor băncilor, să economisească timp și bani și, informați fiind, să ia decizii financiare înțelepte, pentru ei și familia lor. Suntem mândri că le putem oferi consumatorilor această platformă prin intermediul căreia găsesc toate informațiile de care au nevoie.
Educația financiară este importantă pentru fiecare dintre noi, deoarece atunci când avem cunoștințe financiare solide, înțelegem mult mai bine produsele și serviciile bancare, avem capacitatea de a ne gestiona corect și eficient resursele financiare, luăm decizii în cunoștință de cauză și știm cum să ne ferim de capcanele financiare.
Caută Credite Ipotecare
Caută Credite de Nevoi Personale
Caută Depozite la termen

Percepția românilor față de educația financiară
În cadrul evenimentului, a fost prezentat și Studiul "Percepția românilor față de educația financiară", realizat de agenția de cercetare de piață iSense Solutions, pe un eșantion de 511 respondenți, majoritatea din mediul urban și cu vârste cuprinse între 18 și 65 ani.
Cât de utilă este educația fianciară în percepția românilor?
Educația financiară este un termen cunoscut. 94% dintre românii din mediul urban au auzit de termenul "educație financiară, iar 8 din 10 oameni consideră
educația financiară utilă, chiar dacă au primit-o sau nu.
Atunci când se gândesc la
educație financiară, de fapt, românii se gândesc mai degrabă la gestionarea banilor, la cheltuieli, economii și
investiții.
În ceea ce privește temerile, acestea sunt legate atât de creșterea ratei inflației și a impozitelor după anul electoral, cât și de posibilitatea unei crize economice și creșterea ratelor dobânzilor.
Educația financiară devine mai importantă odată cu creșterea venitului
Datele studiului "Percepția românilor față de educația financiară" arată o corelație directă între nivelul de
educație financiară și al venitului: cu cât crește venitul personal cu atât
educația financiară este considerată mai utilă.
Jumătate dintre românii care au primit
educație financiară spun că fie au învățat singuri, fie la școală.
Bărbații tind să fie mai autodidacți decât femeile. Seniorii spun că au învățat astfel de concepte la școală într-o măsură mai mare.
Care sunt sursele din care se informează românii despre educația financiară
Principalele surse la care apelează românii pentru a se informa sunt site-urile online (46%), rețelele de socializare (30%) sau mass-media (30%).
Rețelele sociale tind să fie mai atractive pentru tineri, în timp ce mass-media este mai populară în rândul bărbaților.
Ce produse bancare utilizează românii educați financiar
Conform datelor studiului, românii educați financiar au în mai mare măsură
credite ipotecare, produse de economisire (depozite și titluri de stat) și investesc mai mult în acțiuni și fonduri mutuale.
De asemenea, ei sunt mai atenți la cheltuieli, mai economi și mai încrezători în viitor.
Ce instituții trebuie să aibă responsabilitatea educației financiare
În opinia românilor, responsabili cu
educația financiară la noi în țară ar trebui să fie sistemul de învățământ, băncile/instituțiile financiare, Ministerul Finanțelor Publice și mass-media.