Dupa intalnirile cu consumatorii si bancile din Timisoara, Cluj, Constanta, Iasi, Craiova si Oradea, caravana Centrului de Solutionare Alternativa in domeniul Bancar (CSALB) a poposit la inceputul acestei saptamani in orasul Sibiu. Cu misiunea asumata inca din 2006 de a investi in educatia financiara a romanilor, reprezentantii comparatorului de produse si servicii financiare FinZoom.ro s-au alaturat Caravanei CSALB, care este prima initiativa ce promoveaza negocierea si concilierea intre consumatori si banci / IFN-uri.

Irina Chitu, FinZoom.ro: "62% dintre consumatorii de produse financiare, respondenti la sondajul online derulat de FinZoom.ro impreuna cu CSALB in luna iunie 2019, au spus ca doresc sa stie de existenta solutionarii alternative inainte de a apela la un produs sau serviciu bancar si inainte de a intra intr-o relatie contractuala cu banca. Deci este foarte importanta informarea de dinainte de achizitionarea unui produs financiar. De aceea si FinZoom.ro s-a implicat in acest proiect inca de la inceput, fiindca este un site de educatie financiara, care de asemenea compara produsele si serviciile tuturor bancilor si ofera consumatorilor solutii de economisit bani si timp, atat inainte cat si pe parcursul folosirii produselor si serviciilor oferite de banci si IFN-uri".

Sursa video: Ora de Sibiu

In ultimii trei ani peste 1.000 de consumatori din Romania au obtinut de la banci si IFN-uri, cu ajutorul CSALB, reducerea sau eliminarea comisioanelor, scaderea ratelor la sau chiar stergerea intregului sold ramas de achitat. Beneficiile obtinute in urma negocierilor dintre consumatori si banci, in perioada mentionata, depasesc suma de 1,5 milioane de euro. Acest serviciu este gratuit pentru consumatori.

Avantajele solutionarii alternative pentru consumatori

"Toti consumatorii de produse bancare ar trebui sa stie de existenta acestui centru. Pentru ca este gratuit, usor de accesat (fara deplasare la sediu, se poate face totul online), este rapid (conform legii, in maxim 3 luni), consumatorii beneficiaza de serviciile unui conciliator – expert financiar independent, nu au nimic de pierdut si isi rezolva problema" a mentionat Irina Chitu.

"Si as mai adauga o singura calitate, o alta diferenta fata de instanta, in sensul ca daca in instanta se analizeaza cererea dupa litera si spiritul legii, sau a contractului, la CSALB este analizata respectiva solicitare pe criterii de echitate sociala" a adaugat Liviu Fenoghen, directorul CSALB.

Alexandru Paunescu, membru in Colegiul de Coordonare al CSALB, a precizat: "Noi la centrul de solutionare alternativa cream aceasta punte de legatura cu banca si posibilitatea de a se rezolva litigiile … exista posibilitatea de a ajunge la mijloc. Adica atunci cand se rezolva nu inseamna ca acel consumator a venit si a obtinut fix suma pe care si-a propus-o, fix ceea ce a solicitat de la banca si banca a zis DA la toate aceste cereri. Solutionarea alternativa presupune compromis, adica ambele parti lasa, in asa fel incat sa se ajunga la un numitor comun".

Caravana CSALB la Sibiu

In 2019 peste 1.600 de romani s-au adresat CSALB, dintre care doar 28 de cereri au venit din Judetul Sibiu, ceea ce reprezinta sub 2% din totalul cererilor primite din tara. Din judetul Alba au venit 23 de cereri anul acesta.
Cateva exemple despre cum s-au rezolvat cazurile din Sibiu si Alba, gasiti in comunicatul de presa al CSALB.

Citeste si: CSALB le prezinta sibienilor solutii pentru rezolvarea amiabila a problemelor cu bancile si IFN-urile