Declanșarea pandemiei cât și măsurile impuse în perioada acesteia au făcut ca procesul de digitalizare să se intensifice și ca Internet Bankingul (serviciul cu care poți efectua diversele operațiuni bancare) să fie folosit de tot mai mulți utilizatori.
Despre Serviciul de Home’Bank și despre funcționalitățile acestuia a vorbit Alina Iacomi, Tribe Lead Digital ING Bank România, invitata Irinei Chițu - Director portal de comparații bancare FinZoom.ro, în emisiunea de
educație financiară, realizată la BiziLive TV.
|
| Sursa video: BiziLive TV |
15 ani de la lansarea serviciului de Home’Bank
Serviciul ING Home’Bank s-a lansat în 2006, la acel moment fiind disponibil doar pentru desktop și avea puține funcționalități.
"La momentul la care s-a lansat în 2006, serviciul Home’Bank arată <<potrivit cu acele vremuri>>, fiind un seviciu pentru desktop, adică un site web care dipunea de patru funcționalități, respectiv: pagina de portofoliu unde un client putea să consulte soldul contului, opțiunea de a iniția plăți din acel
cont, accesarea extrasului de
cont și interogarea tranzacțiilor individuale. Nu se putea vorbi sub nicio formă de un serviciu de digital banking sau de mobile banking așa cum îl percepem astăzi. Era un serviciu tranzacțional, centrat pe plăti și pe operațiunile conexe acestora. De ce spun că era potrivit cu acele vremuri? Să ne aducem aminte că primul model de Iphone a fost lansat în 2007, iar primul telefon mobil cu sistem de operare Android și touchscreen în 2008. Cred că dacă ne uităm în urmă la acești ultimi 10-15 ani în domeniul de internet și mobile banking putem spune că am asistat la o revoluție făcută în primul rând de tehnologie, împinsă permanent de la spate de așteptările din ce în ce mai sofisticate ale consumatorilor.
Home’Bank a ținut pasul cu piața de internet banking din România, chiar a și condus-o de multe ori și a devenit o platforma completă", spune Alina Iacomi Tribe Lead Digital ING Bank România.
Odată cu evoluția tehnologiei, băncile au început să își adapteze permanent serviciile de Internet Banking la nevoile clienților lor și să le ofere o experiență cât mai plăcută.
"Aplicația pe mobil a fost lansată la finalul anului 2011 pentru sistemul de operare IOS și în 2012 pentru Android. (…) ING a anticipat și a înteles foarte devreme faptul că telefonul mobil al clientului devine încetul cu încetul printre multe alte roluri și banca sa digitală. Practic, în acest domeniu de Internet Banking, dacă vrei să fii un jucător relevant singură soluție pe care o ai este să fii acolo unde este clientul, să te îndrepți tu către el cu întreaga gamă de produse și servicii de operațiuni bancare și să o faci în așa manieră încât experiența pe care i-o oferi să fie cât se poate de simplă, de ușor de înțeles de scurtă și de sigură. Asta este ceea ce am încercat în ultimi 10 ani cu Home’Bank, să construim un ecosistem în care într-un singur loc toate produsele și serviciile ING să fie disponibile utilizatorilor", susține reprezentantul ING Bank.
Funcționalitățile aplicației Home’Bank
Utilizatorii aplicației de Home’Bank se pot bucura de foarte multe facilități precum: plata standard, plata prin scanarea codului QR, schimburi valutare, reîncărcare cartelă sau chiar contractarea unui
credit de
nevoi personale.
"Astăzi avem peste 150 de funcționalități. Oferim în Home’Bank o suită completă de opțiuni de plată, de la plata standard către un
cont bancar de tip IBAN la plata către prieteni, adică plata către un număr de telefon al unui beneficiar care are
cont ING, plata prin scanare cod QR, direct debit, plăți în valută, schimburi valutare, plăți pentru donații, plăți planificate, reîncărcare cartelă, retragere de numerar fără
card, toate însoțite de serviciul de notificări tranzacționale de tip push, opțiune completă de administrare a cardurilor (atât fizice cât și virtuale), emitere de
card, înlocuire de
card, reînnoire, blocare, schimbare PIN, schimbare limite tranzacționale, operațiuni de administrare a conturilor bancare (deschiderea de
cont 100% online din aplicație, închiderea de
cont, vizualizarea împuterniciților pe cont), produse de creditare (creditul de
nevoi personale 100% obținut în aplicație ca și
credit nou cât și ca refinanțare) precum și cardul de
credit obținut 100% online din Home’Bank (presupune accesarea unei linii de
credit dedicate și emiterea unui
card fizic și/sau virtual), produse de economisire și
investiții,
depozite,
cont de economii, fonduri mutuale, round-up, produse de asigurări de viață, de sănătate, platforma ING Bazar (o platforma de shopping ce oferă discounturi și oferte preferențiale), suită completă de plăți cu telefonul mobil (ING Pay, Google Pay, Apple Pay). Toate cele care vor veni, vin construite preponderent cu focus pe aplicația mobilă", spune Alina Iacomi.
|
| Sursa video: BiziLive TV |
Închiderea contului online, beneficiul cerut de clienții ING
Clienții ING Bank au solicitat ca și închiderea de
cont curent să se poată face prin intermediul aplicației mobile.
"Începând de anul trecut am introdus funcționalitatea de închidere de
cont curent direct din aplicație", afirmă specialistul ING Bank.
Contul 100% online
Utilizatorii Home’Bank au posibilitatea să își deschidă un
cont 100% online direct din aplicație, într-un timp foarte scurt, nemaifiind necesar să meargă la bancă. Condițiile sunt puține și simple.
"Pentru a deschide un
cont 100% online din aplicația mobilă este nevoie ca beneficiarul să aibă vârsta minimă de 18 ani, cetățenie română și să dețină o carte de identitate validă și un
cont bancar deschis la o altă bancă din România. Procesul poate dura doar 10 minute. Pentru deschiderea contului utilizatorul trebuie să își facă un selfie și să încarce cartea de identitate. Ultimul pas din proces asigură respectarea sau îndeplinirea unor norme de verificare din punct de vedere al cunoașterii clientelei și presupune transferarea unui leu dintr-un alt
cont deschis la orice altă bancă existentă din România".
Creditele de
nevoi personale 100% online
Prin intermediul aplicației se poate contracta și un
credit de
nevoi personale 100% online. Creditele 100% online pot fi accesate direct din Home’Bank fie din pagina principală a aplicației, fie din meniul de produse cu condiția să fii client ING în acel moment.
"Procesul este unul care cred că ne-a consacrat în piața de mobile și Internet Banking, fiind lansat în 2017. În 15 minute ai banii în
cont și poți face ce vrei cu ei. Practic, ai nevoie să ai deschis un
cont și e suficient doar buletinul. Restul se obține direct din aplicație printr-o sumă de procese pe care utilizatorul nu le vede. El vede doar rezultatul lor", afirmă Alina Iacomi.
Ce se poate face pentru un
credit ipotecar în aplicație?
Dacă conturile curente și creditele ipotecare se pot deschide 100% online, prin intermediul aplicației Home’Bank, pentru un
credit ipotecar se poate face doar inițierea procesului, adică clientul își exprimă dorința de a contracta un
credit ipotecar, își alege sucursala la care vrea să fie consiliat, apoi va fi sunat.
"Procesul de
credite ipotecare este în acest moment unul fizic, dar avem în vedere digitalizarea lui, cel puțin a primei faze (cea de aprobare financiară) și ne gândim cum putem executa într-un mod optim în sfera digitală întregul proces pentru că este un proces complex", susține reprezentantul ING.
Plățile, cea mai folosită facilitate în Home Bank
Cea mai folosită facilitate din punct de vedere al utilizării aplicației Home’Bank sunt plățile.
"Plățile au anvergura cea mai mare și ca volumetrie și ca penetrare. În fiecare lună sunt inițiate mai mult de 6 milioane de tranzacții. Sunt 1,1 milioane de utilizatori activi care se loghează în aplicație în fiecare lună", afirmă Alina Iacomi.
Primirea banilor prin Alias Pay
Cei care dețin un
cont curent la ING pot transfera bani către clienții băncilor care utilizează la rândul lor serviciul AliasPay, folosind doar numerele de telefon ale destinatarilor.
Alias Pay a fost dezvoltat de către TRANSFOND și lansat în luna martie 2021. În prezent și alte două
bănci din România oferă acest serviciu.
"Alias Pay presupune asocierea unui număr de
cont în format IBAN cu un număr de telefon. Practic, plătitorul – cel care trebuie să transfere niște bani nu are nevoie să cunoască IBAN-ul beneficiarului, ci doar să îi știe numărul de telefon mobil, pe care cel mai probabil îl are deja. Pentru a face acea ascociere, un client ING (în postura de beneficiar) trebuie să se înroleze la serviciul Alias Pay. Acest proces se poate face din Home’Bank în secțiunea Acorduri. După finalizarea procesului de înrolare beneficiarul poate primi bani de la orice plătitor care este client al unei
bănci care este și ea este înrolată în schemă națională de plată la număr de telefon.
Acum sunt 3
bănci înrolate, respectiv: ING Bank, Banca Transilvania și CEC Bank. Sperăm că în scurt timp și alte
bănci se vor înrola în acest serviciu întrucât el aduce facilități consumatorilor (…)", conchide aceasta.