Industria asigurarilor se confrunta cu probleme legate de neincrederea clientilor Autor Andreea Pietrosanu 19.05.2016 2 2227 In cadrul evenimentului "Protectia Consumatorilor, transparentizare si integritate in servicii financiare", organizat de Ziarul Financiar, invitatii au subliniat rolul transparentizarii in domeniul bancar si cel al asigurarilor.Calin Rangu (ASF): "Consumatorul nu trebuie privit ca o sursa de venit ci ca un potential de castig in viitor, daca stii sa investesti in el"Reprezentantul ASF a facut referire la partea investitionala, in anul 2000 a bagat 1000 de dolari intr-o asigurare unit-linked, iar dupa 15 ani a retras 600 de dolari.In opinia lui Calin Rangu problema in asigurari este determinata de faptul ca firma de asigurare pleaca de la premiza daca clientul poate sau nu sa primeasca banii in momentul in care se intampla riscul.Pe cazul Astra, reprezentantul ASF a precizat ca s-au primit 4.800 de apeluri (Prin TelVerde ASF) in doar 6 luni. Citeste si: FGA: 354 dosare de dauna Astra platite in 2 zileRezolvarea disputelor si in cadrul Centrului de Solutionarea Alternativa a Litigiilor.Citeste si: Afla cum poti rezolva gratuit orice problema cu banca/asiguratorul. Intrebari si Raspunsuri168 petitii unice primite pentru clasa asigurarile de viata in 2015 (63,69% reprezentand neplata despagubirilor / valorilor de rascumparare)Pentru asigurarile RCA au fost primite 10.000 de petitii.Ce asteptari au clientii de la un contract de asigurari?Majoritatea clientiilor isi doresc ca informatiile ce se regasesc in cuprinsul unui contract de asigurari sa fie cat mai bine structurate si cat mai clare.In general, o problema des intalnita in contractele de asigurari este faptul ca sunt furnizate foarte multe informatii si astfel clientii sunt pusi in situatia de a semna contractul fara a cunoaste toate informatiile esentiale.Fluxul mare de informatii naste confuziiMihai Popescu (ERGO): "Informatiile relevante trebuie toate transmise, dar informatiile relevante minime, nu imbracate acele informatii esentiale relevante intr-o mare de informatii, adevarate dar mai putin importante, nascand confuzie sau incertitudine"Conform unui studiu prezentat de ERGO, clienti au urmatoarele asteptari privind contractul de asigurare:claritatesimplitatefara "scris mic"limbaj accesibil Articole similare Asigurari RCA Financiar Economie Subiecte relevante CSA (Comisia de Supraveghere a Asigurarilor) RCA (asigurarea obligatorie de raspundere civila auto) daune despagubiri Q & A