ING Bank: Rata creditelor neperformante la o treime din media pietei si doar 20 executari silite in trei ani si jumatate Autor Andreea Pietrosanu 02.03.2016 1 2243 In 2015 ING a inregistrat o crestere a creditarii cu 29% fata de anul 2014 (60% din totalul volumului de credite noi fiind credite ipotecare), dar si o crestere tot de 29% a depozitelor atrase.In ceea ce priveste creditarea, cea mai mare crestere a fost in sectorul creditelor pentru IMM-uri, cu 77% fata de anul anterior.Michal Szczurek, CEO ING Bank: "Cred ca cea mai mare realizare a ING in 2015 este cresterea creditarii, atat pentru companii cat si pentru persoane fizice. Am crescut substantial finantarea noastra pentru IMM-uri, oferindu-le servicii la nivelul celor pentru companii mari si am facut progrese in domeniul digitalizarii raducand costurile de tranzactionare. De asemenea, pentru clientii individuali am creat produse care sa le simplifice si imbunatateasca viata."Creditarea in RON a crescut cu 60%, iar 46% din credite au fost acordate persoanelor fizice si 54% au fost acordate companiilor.In 2015 numarul total de clienti individuali activi a ajuns la 866.000, cu o crestere de 96.000 fata de anul 2014.Profitul brut obtinut in 2015 a fost in crestere cu 22% (392 milioane lei) fata de anul anterior, iar profitul net s-a situat la 333 milioane lei (fata de 290 milioane lei in 2014).Referitor la rata de credite neperformante, CEO-ul ING Bank a precizat ca aceasta a scazut de la 5,7% (2014) la 5,1% (2015), ING avand o rata foarte scazuta de neperformante, la o treime din media pietei bancare. Mai mult, in trei ani si jumatate banca a executat silit doar 20 de credite (0,1%), fiind deschisa negocierilor cu clientii si gasirea celei mai bune solutii prin restructurare, rescadentare etc.De aceea, Michal Szczurek considera ca Legea darii in Plata nu este o solutie pentru cei cu adevarat in nevoie, mai degraba legea insolventei persoanelor fizice, care vine cu solutii de redresare – insa cea mai eficienta este deschiderea bancii catre client si gasirea de solutii pe termen lung pentru ca banca sa-si recupereze banii imprumutati iar clientul sa nu-si piarda casa.Produse si servicii ce au fost apreciate de clienti:Sursa: ING BankUtilizarea canalelor digitale de catre clientii bancii, in special a telefonului mobil, a condus banca catre rezultatele precizate.Numarul clientilor ce folosesc calculatorul a crescut la 23 de milioane (+17% fata de 2014), in timp ce numarul operatiunilor facute cu telefonul mobil a ajuns la 10 milioane (de opt ori mai mult decat in 2014).Sursa: ING BankING Bank s-a implicat in diverse proiecte, principalii beneficiari fiind ONG-uri, elevi-studenti, grupuri dezavantajate social, etc.Sursa: ING BankIn 2016, banca doreste sa continue ce a inceput si urmareste in principal sa creasca portofoliul de clienti noi si clienti activi si digitalizarea bancii.Intrebat daca in portofoliul bancii exista si credite start-up, Michal Szczurek, a precizat ca in momentul de fata nu au un astfel de credit si nu cred ca vor avea vreodata."Oamenii prefera sa se imprumute de la familie, de obicei au economii cu care sa inceapa un business", ei au nevoie mai degraba de consiliere privind aprovizionarea, resursele umane etc. Un alt argument a fost faptul ca din aceste startup-uri foarte putine reusesc sa ramana in piata. Articole similare Credite Subiecte relevante persoane fizice insolventa clienti incapacitate de plata creditare refinantare persoane juridice Q & A