Isarescu: Avem in banci numeroase proceduri care nu tin seama de clienti Autor Andreea Pietrosanu 26.10.2017 1 2564 Cu prilejiul organizarii de catre Institutul Bancar Roman (IBR) a celei de-a treia editii a evenimentului "Banking Compliance Summit", guvernatorul BNR, Mugur Isarescu a indemnat bancile sa tina cont in procedurile lor si de parerile clientilor si sa investeasca in dezvoltarea propriilor angajati. Educatia – o componenta importanta in industria financiar-bancara La fel ca in viata de zi cu zi, educatia are un rol important in dezvoltarea armonioasa a societatii. Si industria financiar-bancara are nevoie de oameni educati financiar, asa cum este de parere si Mugur Isareascu: "Educatia reprezinta o componenta obligatorie a unei bune politici de conformitate si a unei guvernante corporative corecte, atat la nivelul unei institutii, cat si la nivelul industriei financiare". In opinia guvernatorului BNR, scopul principal al unei institutii de credit ar trebui sa fie reprezentat de resursa umana, bancile sa fie interesate de dezvoltarea si formarea acesteia. Problemele apar de la angajatii nepregatiti Formarea profesionala a resursei umane este o conditie esentiala pentru gestionarea riscurilor: "Cele mai multe probleme sunt generate de angajatii care actioneaza necorespunzator, fie din ignoranta, neintelegere sau mai rau, prin nerespectarea normelor care le guverneaza activitatea", a precizat guvernatorul BNR. Bancile trebuie sa tina cont de dorintele clientilor Mugur Isarescu a precizat in cadrul evenimentului ca relatia bancherilor cu clientii este una problematica, majoritatea angajatilor din front-office nu tin cont de pararea acestora. Un exemplu negativ a fost dat de viceguvernatorul BNR, care a povestit experienta vicepresedintelui Parlamentului European, domnul Ioan Mircea Pascu, cu o banca din Romania la care avea deschise de peste 20 de ani conturile, unde concluzia este "ca bancilor din tara noastra nu le pasa de clienti, nu au nici un fel de consideratie pentru acestia (...) Cand esti in fata unor asemenea aprecieri deloc pozitive este imposibil sa nu te intrebi ce spune, oare, omul obisnuit despre modul in care lucreaza bancile cu clientii". O alta problematica depistata de guvernatorul BNR, este perceptia clientilor despre sistemul bancar si ii sfatuieste pe bancheri sa vorbeasca pe intelesul acestora. "Multe proceduri nu au avut in vedere ce se va intelege in spatiul public, dincolo de usa bancii", a mai aratat Isarescu. Articole similare Credite Financiar Economie Subiecte relevante clienti IBR (Institutul Bancar Roman) BNR (Banca Nationala a Romaniei) dobanda banci Q & A