ASLO

Asociatia Societatilor de Leasing Operational (ASLO), o asociatie profesionala neguvernamentala non-profit, infiintata cu scopul reprezentarii si promovarii leasingului operational, a organizat o conferinta la aniversarea a 5 ani de activitate.

Ce a facut ASLO in tot acest timp?
a creat si mentinut canale de comunicare cu partenerii de afaceri si autoritatile urmarind si analizand reglementarile care vizeaza domeniul auto si fiscal;
• 2013 – a initiat discutia cu privire la limitarea deductibilitatii costurilor cu amortizarea la 1.500 RON pe luna, reusind sa obtina exceptarea companiilor de leasing operational;
• 2015 – a sustinut Ministerul Finantelor Publice in demersul de a actiona impotriva evaziunii fiscale practicate de anumiti comercianti de vehicule rulate;
• 2016 – sprijina initiativa parlamentara prin care se propune incriminarea distincta a inselaciunii privind date sau caracteristici tehnice ale autovehiculelor, oferind, prin membrii sai, suport pentru crearea si implementarea mecanismelor necesare aplicarii reglementarilor in mod corect si eficient.

Dupa 5 ani de activitate, s-a constatat ca piata s-a dezvoltat, de la circa 34.000 de autovehicule in administrare la peste 55.000 la sfarsitul anului 2015, un salt de peste 60% in doar 5 ani.

Cota de inmatriculari in leasing operational din total inmatriculari pe piata de vehicule noi a crescut de la 7 % in 2010 la 16% la sfarsitul lui 2015.

In momentul de fata la ASLO exista 13 membri care au ca domeniu de activitate principal leasingul operational care reprezinta 98% din totalul pietei leasing operational, si alaturi de ei, mai sunt 7 membrii asociati care provin din branse conexe leasingului operational

Conform datelor ASLO, primii cinci jucatori de profil sunt LeasePlan Romania, Arval Service Lease Romania, ALD Automotive, Porsche Mobility si RCI Finantare Romania.

Cifrele din trimestrul 1 din 2016 arata ca asistam la o continuare a crestereii volumului administrat in leasingul operational, o crestere neta de cca. 500 de autovehicule care reprezinta cca. 1 % din piata pe acest prim trimestru si o crestere a cotei full service.

Planurile pentru a doua parte a anului

Chiar daca am asistat la un ritm incetinit de crestere in primul trimestru, sunt premise ca spre finalul anului sa ne apropiem de circa 60.000 de vehicule in administrare.

Cresterea din primul trimestru din 2016 vs primul trimestru din 2015 a fost de 13%, practic e un efect de sezonalitate, iar primul trimestru din an de obicei e putin dificil.

Traditional, primul trimestru nu aduce mari modificari, in ultimul trimestru se intampla cele mai multe lucruri in piata de leasing.