In luna iunie 2019, CSALB in colaborare cu FinZoom.ro au derulat un sondaj de opinie online denumit "Experienta ta cu bancile, prin intermediul CSALB" , pe un esantion de 1.390 de respondenti, cu varste cuprinse intre 18 si 65 ani, majoritatea femei (71%), salariati cu o vechime de peste 15 ani (42%).


Realizarea sondajului exclusiv online a fost incurajata si de faptul ca majoritatea covarsitoare a consumatorilor care se adreseaza CSALB apeleaza la solutii online: 90% dintre cereri sosesc prin intermediul aplicatiei de pe site-ul www..ro sau prin e-mail.


Doar unul din patru romani are cu sau IFN-ul

Majoritatea celor chestionati (75%) a raspuns ca nu a intampinat in relatia cu bancile sau institutiile financiare nebancare. Acestia au declarat ca au achitat datoriile la timp, au o colaborare buna cu , sunt informati si multumiti de produsele alese.

25% dintre romanii integrati financiar (care au cel putin un produs financiar-bancar) au raspuns insa ca au intampinat sau intampina in relatia lor cu institutia financiara, iar cele mai mari nemultumiri pornesc de la comisioanele puse la serviciile oferite (38% dintre respondenti) si de la unele conditii contractuale considerate dezavantajoase (33%) si mai putin din cauza numarului mare de documente solicitate (11%), a timpului de asteptare pentru solutionarea unei solicitari (10%) sau a atitudinii personalului bancar (8%).

Cum vad consumatorii rezolvarea nemultumirilor cu banca/IFN-ul

Mai mult de o treime dintre cei care au cu institutiile financiare au declarat ca au incercat o solutionare a nemultumirilor avute, direct in sucursala/agentia bancara (41%). 21% au facut o reclamatie/cerere catre , iar 22% au ales sa colaboreze cu o alta .

Astfel, majoritatea celor care au nemultumiri (84%) apeleaza direct la pentru a gasi modalitati de solutionare a problemelor aparute si doar 16% apeleaza la terti (instanta, CSALB, ANPC).
Ce apreciaza romanii la CSALB

Desi majoritatea respondentilor nu se gandesc ca ar putea apela la serviciile CSALB pentru rezolvarea problemelor cu , existenta Centrului este vazuta ca o necesitate pentru 96% dintre consumatori. Aproximativ 63% dintre respondenti apreciaza faptul ca este un serviciu gratuit, 53% sunt multumiti ca procesul de comunicare se realizeaza facil, prin aplicatia online sau prin email, fara deplasarea la sediu. 47% dintre respondenti apreciaza ca CSALB ajuta consumatorii in relatia cu .

Cum doresc consumatorii sa fie informati

Majoritatea respondentilor spun ca au auzit de CSALB din mediul online si din presa, in timp ce doar 8% au aflat de acest Centru din brosuri, pliante si informatii primite din banci sau de pe site-urile bancilor. Intrebati de unde ar dori sa primeasca mai multe informatii despre CSALB, 23% doresc mai multa implicare din partea bancilor in informarea clientilor.

"Vreau sa stiu de CSALB inainte de semnarea unui contract"

La intrebarea privind momentul in relatia cu in care si-ar dori sa fie informati despre serviciile CSALB, consumatorii au clasat in topul preferintelor (62%) momentul cand semneaza un contract cu pentru un serviciu/produs bancar. 43% spun ca ar fi util sa afle despre CSALB din campaniile de marketing si/sau de informare desfasurate de . In plus, 39% dintre respondenti vor sa afle despre CSALB atunci cand interactioneaza cu angajatul de la ghiseul bancii, in timp ce 36% vor sa li se ofere informatii atunci cand intampina o cu .

Solutionarea litigiilor, nu doar in domeniul bancar

Intrebati cum li se pare faptul ca in alte tari sunt zeci de centre SAL, similare cu CSALB, nu doar pentru domeniul financiar-bancar, ci si in alte domenii (utilitati, transporturi, telefonie etc.) majoritatea respondentilor si-au exprimat speranta ca pe viitor sa imprumutam si noi modelul tarilor ce au implementat astfel de centre.

Daca ai nemultumiri cu ta, CSALB va aduce intelegere. Gratuit, corect, in mai putin de trei luni.

CSALB este o institutie infiintata ca urmare a unei Directive europene si intermediaza negocierea dintre consumatori si banci sau IFN-uri, pentru contractele aflate in derulare. Consumatorii din orice judet al tarii pot trimite cereri catre Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) prin aplicatia online aflata pe site-ul www.csalb.ro. Daca accepta intrarea in procedura de conciliere este desemnat un Conciliator. CSALB colaboreaza cu peste 20 de conciliatori, dintre cei mai buni specialisti in drept, cu expertiza in domeniul financiar-bancar. Totul se rezolva amiabil, iar intelegerea partilor are puterea unei hotarari in instanta. Mai multe informatii despre activitatea Centrului puteti obtine si la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Cand 2 negociaza, al 3-lea ii impaca!