Datele unui studiu iSense Solutions, prezentate in cadrul conferintei Banking 4.0, organizata de Nocash Events, arata ca peste jumatate dintre romani prefera serviciile bancare online precum deschiderea unui
cont bancar, contractarea de
credite sau deschiderea unui
depozit.
Clientii institutiilor bancare incep sa se uite catre bancile care le ofera produse si servicii bancare la un click distanta, fara a fi nevoie sa se prezinte la ghiseu pentru diverse operatiuni.
Spre exemplu, 6
banci ofera clientilor sai posibilitatea de a contracta
credite online (Idea Bank, Banca Transilvania, OTP Bank, BRD, ING Bank, Libra Internet Bank), iar la ultimele doua
banci lipseste complet interactiunea fizica cu un consultant al bancii.
In plus, clientii care aplica online la un
credit au reducere de dobanda (Raiffeisen Bank).
Banca digitala = Banca moderna
Romanii incep sa utilizeze din ce in ce mai mult tehnologiile digitale si asta cauta si la banca cu care coloaboreaza.
Studiul iSense Solutions arata ca "printre tehnologiile asociate cu o banca moderna, se numara: aplicatie de banking pentru mobil, plata contactless, posibilitatea de a contracta servicii online, posibilitatea de a-si schimba singuri setarile de securitate ale cardului, posibilitatea de face exchange online, self-banking, salvarea platilor in aplicatie,
carduri virtuale".
"Studiul ne-a aratat faptul ca romanii isi doresc sa aiba posibilitatea de a efectua mai multe operatiuni cu ajutorul aplicatiei de banking pentru mobil. Printre optiunile pe care si-ar dori sa le aiba in aplicatia de mobil a bancii se numara: sa isi poata plati taxele si impozitele (61%), rovignetta (45%), utilitatile (42%), RCA-ul (39%), parcarea (35%), sa isi poata face o asigurare de viata (27%), sa faca un
depozit (24%) si sa acceseze un imprumut (22%)", declara Traian Nastase, Managing Partner, iSense Solutions.