finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Sfaturi
  4. Vară atipică în relația consumatori-bănci. Cu 50% mai multe cereri și cu 60% mai multe negocieri în

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

Vară atipică în relația consumatori-bănci. Cu 50% mai multe cereri și cu 60% mai multe negocieri în cadrul CSALB

28.08.2024
0 359

În lunile de vară consumatorii au trimis către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) cu 50% mai multe cereri decât în perioada similară din anul anterior, iar numărul negocierilor dintre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
și
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
bănci
este cu 60% mai mare decât în lunile iunie, iulie și august din 2023.

De exemplu, în prima săptămână din luna august consumatorii au trimis 114 cereri de negociere cu băncile, al doilea cel mai mare număr de cereri săptămânale din acest an (recordul este de 115 cereri în săptămâna 18-22 martie). Tot în luna august, s-a înregistrat cel mai mare număr de dosare constituite într-o săptămână, de la înființarea CSALB. Astfel, băncile au acceptat 34 de negocieri în perioada 19-23 august. Aproximativ 2.500 de cereri au trimis consumatorii de la începutul anului și s-au derulat până în prezent 720 de negocieri.

În cele mai multe cazuri consumatorii au solicitat băncilor:

- restituirea unor sume percepute în trecut sub formă de comisioane;
- soluționarea amiabilă a litigiilor aflate pe rolul instanțelor;
- ajutorul instituției financiare în cazurile de fraudă și înșelăciune în care au căzut victime consumatorii.

Consumatorii pot obține restituiri de sume mai mari decât cele solicitate
 
Florica O., Craiova: Am contractat un
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
de 18.000 de lei pentru care reclam majorarea nejustificată a dobânzii variabile și comisioanele încasate de bancă, precum comisionul de acordare
Stop scrolling! Oferta pe care o vezi doar o dată pe an. Dobândă de la 5,75% la creditul de nevoi personale.
credit
, de administrare și de urmărire riscuri.
 
Solicit 2.000 de lei, reprezentând sumele încasate în temeiul acestor comisioane. Soluție acceptată de părți în cadrul CSALB: Banca acordă o despăgubire totală de 920 de euro și va transfera echivalentul în lei în contul indicat de consumator.

Consumatorii renunță la procesele din instanță după ce se înțeleg amiabil cu băncile
 
Mariana H., Botoșani: Am solicitat în instanță, în două dosare distincte, constatarea caracterului abuziv al comisionului de acordare a creditului. În cadrul cererii trimise către CSALB, solicit restituirea sumei de 7.500 de euro, precum și 3.500 de lei pentru cheltuieli de judecată. Soluție acceptată de părți în cadrul CSALB: Banca acordă o despăgubire de 8.200 de euro, precum și 5.000 de lei cheltuieli de judecată. Reclamanții trebuie să depună în instanță, până la primul termen de judecată, cererile de renunțare la proces.

Fraudarea conturilor poate fi soluționată amiabil și în cazul firmelor
 
Firmă din domeniul comerțului cu amănuntul: Am accesat un link cu o reclamă înșelătoare care se folosea de numele unei companii de stat. După aceea, din contul societății s-au făcut mai multe tranzacții neautorizate. Am sesizat imediat banca pentru blocarea contului și a cardurilor. Soluție acceptată de părți în cadrul CSALB: Banca acordă din sume proprii, ca decizie comercială, echivalentul în lei a 23.000 de euro, fără ca prin aceasta să se înțeleagă că ar avea vreo culpă în legătură cu operațiunile efectuate în contul societății. În situația în care societatea recuperează prejudiciul ca urmare a demersurilor legale efectuate, se obligă să restituie băncii suma acordată ca despăgubire-decizie comercială.

Alexandru Păunescu, reprezentantul Băncii Naționale a României în Colegiul de Coordonare al CSALB: "În cazurile pe care le-am întâlnit în ultimele luni în cadrul CSALB am constatat situații particulare care pot reprezenta anumite tendințe în relația consumatori-bănci.

Au fost cazuri când consumatorii au solicitat sume mai mici decât cele oferite de către bancă. Asta arată faptul că băncile analizează situațiile financiare particulare ale consumatorilor și acordă despăgubirea în echitate, nu doar în funcție de litera contractului sau de solicitarea scrisă a consumatorului.

Atragem atenția atât consumatorilor, cât și persoanelor juridice, să ia în serios tehnicile de fraudare mereu în schimbare pe care le folosesc infractorii informatici. Vedem cazuri în care pierderile pot fi de zeci de mii de euro. Accesarea linkurilor cu publicitate înșelătoare trebuie să fie precedată de simțul critic al utilizatorilor de internet.

Trebuie verificată din mai multe surse autenticitatea site-ului sau a paginilor care reprezintă sursa linkului accesat. O provocare tot mai mare pentru sistemele informatice ale băncilor o reprezintă tranzacțiile frauduloase de valori mici.
 
Consumatorii sunt atrași de faptul că achiziționează un bun sau un serviciu subevaluat, autorizează în aplicația de home banking respectiva tranzacție, dar prin asta oferă infractorilor informatici accesul la
Ia-ti acum cardul de credit pentru plati oriunde in lume, cu pana la 36 de rate fara dobanda pentru tranzactii efectuate pana la 36 decembrie 2025 | CEC Bank
conturi
, de unde aceștia retrag ulterior sume neautorizate.

De aceea, consultarea permanentă a contului, sms-urile prin care ne este notificată orice tranzacție din
Ia-ti acum cardul de credit pentru plati oriunde in lume, cu pana la 36 de rate fara dobanda pentru tranzactii efectuate pana la 36 decembrie 2025 | CEC Bank
cont
și păstrarea în permanență a contactului cu banca sunt primele măsuri pe care consumatorii trebuie să le ia. Din păcate, de cele mai multe ori astfel de fraude rămân fără rezolvare din partea Poliției sau a băncii. Gesturile comerciale pe care le fac unele
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
bănci
reprezintă excepția
în astfel de cazuri, motivată, cel mai probabil, de intenția de fidelizare a partenerului de afaceri."

Sursa:  CSALB
Articole similare
Credite Financiar
Subiecte relevante
frauda CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) comisioane credit tranzactii

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#