Atunci cand un consumator vrea sa afle situatia sa din Biroul de Credit, acesta o poate face online, direct pe site-ul Biroului de Credit, prin crearea unui cont online.

Pentru exercitarea drepturilor consumatorilor aflati in baza de date a Biroului de Credit este necesara crearea unui cont de utilizator si obtinerea codului de inrolare. Se introduc mai multe informatii care vor fi verificate in procesul de creare de cont, pentru a asigura confidentialitatea datelor referitoare la creditele raportate in Biroul de Credit de catre institutiile financiare cu care au existat sau exista relatii contractuale ale consumatorului respectiv. Codul de inrolare in portalul Biroului de Credit va avea asociata o data de expirare.

Citeste si: Biroul de Credit

Uneori se intampla sa nu reusim sa obtinem codul de inrolare. Ce trebuie facut?

Mesaj consumator:

"Incerc inrolarea in Biroul de Credit, insa, atunci cand scriu CNP-ul si solicit codul de inrolare prin SMS, imi da acest mesaj: <<Codul de inrolare prin SMS nu a putut fi generat deoarece CNP-ul sau numarul dumneavoastra de telefon nu este inregistrat in baza noastra de date>>. Mentionez ca astazi am fost la banca, si la ei figurez in Biroul de Credit, cu acelasi numar de telefon pe care il am si acum. Aveti idee de ce?"

Citeste si: Biroul de Credit: Intrebari de la Consumatori

Pentru a clarifica nelamuririle acestuia si ale altor consumatori cu privire la obtinerea codului de inrolare in Biroul de Credit, am solicitat un raspuns reprezentantilor Biroului de Credit. Redam mai jos raspunsul acestora:

"Acest mesaj de raspuns este trimis celor care, fie nu au informatii inregistrate in Sistemul nostru, fie nu au un numar de telefon inregistrat pentru acel CNP.

Numarul de telefon inregistrat in baza noastra de date permite identificarea corecta si accesul in mod securizat la datele personale inregistrate in baza noastra de date.

In cazul in care doriti accesul la datele dumneavoastra prin inrolarea pe site-ul Biroului de Credit SA si constatati ca numarul de telefon inregistrat in baza de date nu este valabil, va rugam sa va adresati uneia dintre institutiile la care aveti , in vederea actualizarii si transmiterii numarului corect la Biroul de Credit sau in vederea eliberarii, pe loc, de catre institutia de a unui cod de inrolare pentru crearea unui cont de utilizator pe site-ul Biroului de Credit.

Pentru generarea de catre Biroul de Credit a codului de inrolare tiparit, va rugam sa adresati o cerere scrisa, semnata, care sa contina datele dumneavoastra de identificare (CNP, nume, prenume, adresa de domiciliu), impreuna cu copia actului de identitate. Adresa de corespondenta este Biroul de Credit - Str. Sf. Vineri nr. 29, Sector 3, Bucuresti.

Codul de inrolare va fi transmis prin posta, prin scrisoare recomandata, la adresa dumneavoastra de domiciliu.

Va informam ca atasarea copiei actului de identitate este necesara in vederea validarii datelor dumneavoastra de identificare, in scopul generarii codului de inrolare care va permite accesul la site-ul Biroului de Credit in mod gratuit si in timp real. Copia actului de identitate va fi utilizata doar pentru perioada de timp necesara generarii, transmiterii si receptionarii codului de inrolare."

Citeste si: Cum se pot sterge datele din Biroul de Credit?

Atentie!

Codul de inrolare este personal. Nu il transmiteti sub nicio forma si sub niciun pretext altor persoane pentru a nu risca accesul si controlul acestora asupra datelor dumneavoastra personale inregistrate la Biroul de Credit.

Citeste si: Cat te costa stergerea datelor din Biroul de Credit?