Campania InfoCons si MasterCard: Cei mai norocosi dintre castigatori au primit cate 57.500 lei pentru simplul gest de a plati cu cardul 18.04.2016 0 1370 In cadrul campaniei "Plateste cu cardul tau MasterCard sau Maestro! Cere bonul fiscal si noi te premiem!", organizata de InfoCons si MasterCard, au fost oferite premii in valoare totala de peste 1,7 milioane leiIn luna martie a avut loc ultima extragere din cadrul campaniei, in cadrul careia au fost acordate trei premii speciale in valoare de 57.500 lei 19 din 20 castigatori au declarat ca utilizeaza cardul pentru orice tip de cumparaturiIn pofida infrastructurii reduse de acceptare a cardurilor in mediul rural, 12,7% dintre castigatorii campaniei provin din aceasta zonaMuntenia este regiunea tarii cu cei mai multi castigatori, precum si cu cei mai activi utilizatori ai cardurilor la cumparaturiMai multe tranzactii cu cardul in valoare de 0,89 lei, aferente pretului unui bilet de calatorie in transportul public din Sibiu, au fost desemnate castigatoare in urma tragerilor la sorti din cadrul campaniei "Plateste cu cardul tau MasterCard sau Maestro! Cere bonul fiscal si noi te premiem!", organizata de InfoCons si MasterCard. Cele mai mari premii au fost oferite in urma extragerii speciale de primavara din luna martie, care a marcat si finalul campaniei, cand mai multi norocosi au castigat premii in valoare de 57.500 lei fiecare. Campania s-a derulat in perioada mai - decembrie 2015, platile cu cardurile MasterCard si Maestro fiind automat inscrise in cursa pentru premii in valoare totala de 1,7 milioane lei.Un sondaj derulat in randul castigatorilor a aratat faptul ca cei mai multi dintre acestia utilizeaza cardurile pentru plati in mod frecvent, 94% dintre ei afirmand ca il folosesc pentru orice tip de cumparaturi, in timp ce mai putin de 4% dintre ei afirma ca folosesc cardul doar pentru cumparaturile de valori mari. Acest aspect releva o transformare a mentalitatii consumatorilor din Romania, care incep sa perceapa beneficiile utilizarii cardului ca instrument cotidian de plata. In pofida slabei penetrari a serviciilor bancare in zona rurala, 12,7% dintre castigatori provin din acest mediu. Mai mult, trei sferturi dintre ei au afirmat ca realizeaza plati cu cardul de cateva ori pe saptamana, iar 96% ca platesc orice tip de cumparaturi cu cardul, ceea ce releva potentialul urias al acestei zone, in materie de acceptare a serviciilor financiare moderne."Am initiat acest proiect convinsi ca putem valorifica potentialul pietei locale, in contextul in care platile cu cardul in Romania se aflau la un nivel de trei ori mai mic decat media UE, si vrem sa le multumim autoritatilor si reprezentantilor sectorului public, pentru ca au sustinut demersul nostru, in care au fost implicate milioane de romani pe parcursul anului trecut. Ne-am propus sa stimulam utilizarea la nivel cotidian a cardurilor pentru plati, si sa promovam tehnologia contactless, si credem ca am reusit – un studiu Omnibus derulat in decembrie pentru MasterCard arata ca numarul celor care platesc zilnic cu cardul a crescut cu 45% in decembrie, fata de debutul campaniei, iar numarul celor care efectueaza plati contactless a crescut cu 160%, in acelasi interval. Impactul campaniei a fost urias si ne confirma optimismul cu privire la evolutia comportamentului consumatorului local catre gestul normal de plata cu cardul, specific tarilor dezvoltate din Europa", a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager pentru Romania in cadrul MasterCard."Suntem foarte bucurosi de atentia generata de aceasta campanie, precum si de impactul pozitiv pe care l-a avut, la nivelul consumatorilor. Credem ca astfel de campanii au un efect semnificativ, mai ales in Romania, in ceea ce priveste punerea bazelor educatiei financiare elementare. Ne dorim sa avem si in tara noastra un comportament financiar al consumatorilor informat, educat si responsabil, si desi ne aflam la inceput de drum, iata ca avem primele semne ale migrarii catre o9atitudine," a afirmat Sorin Mierlea, presedinte Asociatia – InfoCons.Din punct de vedere regional, cei mai multi dintre castigatori sunt din Muntenia (45%), ceea ce confirma polarizarea platilor cu cardul in zona Capitalei. In acelasi timp, potrivit raspunsurilor castigatorilor, Muntenia este si una dintre cele mai active regiuni in ceea ce priveste utilizarea cardurilor, 42% dintre acestia afirmand ca efectueaza cel putin o plata pe zi cu cardul. Muntenia are si cea mai mare pondere a utilizatorilor tehnologiei contactless din totalul castigatorilor, o treime dintre cei premiati spunand ca sunt adepti ai acestei metode de plata.Avansul tehnologiei de plata contactless in 2015 a fost insa foarte vizibil la nivelul tuturor castigatorilor desemnati de extragerile la sorti din cadrul campaniei – ponderea celor au declarat ca efectueaza plati contactless a fost cu 50% mai mare la finalul anului, prin comparatie cu nivelul inregistrat in primavara anului 2015, la debutul campaniei. Aproape 40% dintre castigatori au peste 45 ani, ceea ce arata ca educatia financiara in ceea ce priveste beneficiile platii cu cardul da roade. Desi tinerii cu varsta sub 24 ani sunt cei mai putini la numar dintre castigatori (3,4% din total), ei sunt cei mai activi in utilizarea cardurilor, 48% dintre acestia afirmand ca efectueaza plati cu cardul in fiecare zi. Castigatorii campaniei au afirmat ca principalele motive pentru care aleg plata cu cardul constau in confortul si utilitatea acestui comportament de plata – aproape 40% spun ca folosesc cardul pentru ca este mai util decat alternativa banilor cash, iar o treime admit ca nu se simt confortabil sau in siguranta atunci cand poarta numerar asupra lor. InfoCons si MasterCard au derulat in perioada mai – decembrie 2015 campania "Plateste cu cardul tau MasterCard sau Maestro! Cere bonul fiscal si noi te premiem!", alaturandu-se eforturilor autoritatilor dedicate cresterii gradului de fiscalizare a economiei. Fiecare tranzactie efectuata cu cardul MasterCard sau Maestro a fost inscrisa automat si gratuit in cursa pentru premii, avand astfel sanse duble de a fi recompensate - atat in cadrul campaniei organizate InfoCons si MasterCard, precum si in cadrul Loteriei Bonurilor Fiscale, organizate de Ministerul Finantelor Publice.Campania desfasurata de InfoCons si MasterCard, "Plateste cu cardul tau MasterCard sau Maestro! Cere bonul Fiscal si noi te premiem!", a avut obiectivul de a creste gradul de constientizare a cetatenilor in ceea ce priveste beneficiile platii cu cardul si solicitarea bonului fiscal pentru un produs sigur. Regulamentul campaniei poate fi consultat la adresele www.plateste-cu-cardul.ro si www.mastercard.ro/promotiiSursa: Comunicat MasterCard Articole similare Carduri Subiecte relevante clienti plata contactless MasterCard POS (Punct de Vanzare) plata online plata cu cardul card Q & A