Consultantii robotici pot invata de la industria auto 19.10.2017 0 1219 Pavel Drahotský, director regiunea ECE pentru Saxo Bank, face o noua analiza a modului in care revolutia digitala influenteaza pietele de tranzactionare si comportamentul investitorilor. "Consultantii robotici pot ajuta la stimularea transformarii digitale a gestionarii activelor si la imbunatatirea intelegerii interactiunii om-masina. Este chestionabil, insa, daca succesul consta in solutii hibrid", scrie Drahotský. In scurt timp, afirma el, consultarea personala a managerului de patrimoniu uman va fi o exceptie si va fi vazuta ca un serviciu suplimentar, oferit ca un "serviciu la cerere" contra unei taxe. Viitorul gestionarii de patrimoniu este digital. Consultantii robotici pot ajuta la stimularea transformarii digitale a gestionarii activelor si la imbunatatirea intelegerii interactiunii om-masina. Este chestionabil, insa, daca succesul consta in solutii hibrid. In ceea ce priveste rentabilitatea, gestionarea patrimoniului este, in principiu, un model de afaceri non-scalabil. Consultantii robotici tratat aceasta problema de ceva vreme. Aceste platforme de investitii digitale ofera recomandari automate de investitii, in principal fonduri pasive pe indici, si/sau executarea autonoma a deciziilor de investitii. Acestea sunt operate de institutii consacrate de gestionare a activelor si de companii start-up deopotriva. Ceea ce au in comun toti consultantii robotici este scopul scalarii gestionarii de active, deschizand segmente de clienti noi, mai putin atractive anterior, si oferind clientilor transparenta cu privire la costuri si performanta.Navigarea valului digital Dezavantajul acestei transparente este volumul si presiunea marjelor asupra managerilor de active. Acestia se confrunta cu o dilema strategica intre canalele de distributie offline si online. Calea hibrida este vazuta ca o solutie la aceasta dilema. Istoria industriei auto este o buna analogie, foloseste motoare hibride pentru a satisface cererea societatii cu privire la compatibilitatea cu mediul, incercand, in acelasi timp, sa incetineasca progresul tehnologic catre motoare exclusiv electrice. Industria de gestionare de active incearca, de asemenea, sa vina cu solutii intermediare sau multiple prin pozitionarea consultantului robotic ca un canal favorabil alaturi de consultanta fizica, segmentarea intre afacerile si grupurile de clienti cu marja mare si marja scazuta trebuie de asemenea mentinuta, schimbarea comportamentului clientilor trebuie controlata si, in cele din urma, schimbarea din industrie trebuie oprita sau cel putin intarziata. Totusi, aceasta abordare hibrid nu reuseste sa recunoasca faptul ca platformele de consultanta robotica nu constituie un model real de business. Acestea sunt o manifestare a transformarii digitale catre o comunicare om-masina. Consultantii robotici arata suprematia tehnologiei scalabile si ar trebui folositi mai degraba ca stimulent pentru o de-segmentare in gestionarea activelor. Nu exista clienti neatractivi. Renuntarea la "motorul cu combustie interna"Iar acesta este un exemplu impresionant legat de cat de dificil este pentru industrie sa navigheze cu succes valul digital. Actualul "motor cu combustie" al serviciilor de consultanta personala in gestionarea de patrimoniu va continua sa fie pastrat ca un avantaj competitiv si o caracteristica distinctiva. In realitate, valoarea serviciilor de consultanta oferite de persoanele ce activeaza in gestionarea de patrimoniu este probabil supraestimata. In viitor, increderea in tehnologie va creste exponential, iar ritmul acestei schimbari va suprasolicita multi jucatori de pe piata. Perturbarea conceptualaAsistentii digitali echipati cu inteligenta artificiala vor extinde foarte mult functia consultantilor robotici: de la un consultant pe produse de indici pasivi la masini cu competente strategice pentru investitii active. Aceasta perturbare conceptuala va permite, de asemenea, furnizorilor de tehnologie ce nu sunt din industrie sa castige teren in gestionarea de patrimoniu. Companii precum Facebook admit deja faptul ca punctul de pornire in furnizarea de servicii este tehnologia. La fel si producatorul auto Volvo care a anuntat recent ca nu va mai investi in dezvoltarea motoarelor diesel, in schimb va urma abordarea hibrida ca o solutie de tranzitie si se va concentra pe motorul electric in viitor. In aceeasi nota, industria de gestionare de patrimoniu nu ar mai trebui sa mentina serviciile de consultanta personala. Procesul de consultanta trebuie digitalizat complet, iar interactiunea cu oamenii trebuie oferita ca o completare. Masinile electrice reprezinta si scopul gestionarii de patrimoniu. Institutiile consacrate de gestionare de patrimoniu ar face bine sa devina parte a acestei dezvoltari - fie din proprie initiativa sau prin modalitatea de obicei mai rentabila de conectare cu parteneri de tehnologie si platforma din cadrul sau din afara ecosistemului financiar. Masina este centrul Exista observatori ai pietei care vad consultantii robotici ca o cale critica spre viitorul gestionarii de patrimoniu. Este mai probabil ca acestia vor ramane un semn al timpurilor, insa vor ajuta, cu toate acestea, tehnologia in lantul valoric in a face un mare pas inainte. Industria financiara foloseste de multa vreme software pentru a asista consultanta in investitii si pentru a optimiza diversificarea portofoliului.Insa consultantul uman a fost si continua sa fie punctul central. Aici se va manifesta marea schimbare in gestionarea activelor: in viitor, masina va fi punctul central al atentiei. Sistemele informatice cognitive si volumele mari de date vor permite o implicare educationala, interactiva, contextuala si repetitiva intre om si masina. Consultarea personala a managerului de patrimoniu uman va fi o exceptie si va fi vazuta ca un serviciu suplimentar, oferit ca un „serviciu la cerere" contra unei taxe. Viitorul apartine managerului de active virtual.Sursa: Saxo Bank Articole similare Economie Subiecte relevante investitii investitori Q & A