finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Stiri
  4. CSALB simplifica procedurile SAL

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

CSALB simplifica procedurile SAL

12.09.2016
2 1643

In urma analizei dosarelor primite de Centrul SAL, a cerintelor consumatorilor, a cauzelor care constituie motivul declansarii litigiilor, Colegiul de Coordonare al CSALB a decis imbunatatirea procedurilor SAL, astfel incat acestea sa fie cat mai usor de inteles si de indeplinit de catre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
, comercianti si conciliatori. In acelasi timp, s-a urmarit si adaptarea procedurilor la tipologia litigiilor existente.

In primul rand, a fost eliminat plafonul de 1.000 de lei, adica limita sub care nu se demarau pana acum procedurile de solutionare alternativa la CSALB. Astfel ca, indiferent cat este prejudiciul reclamat de consumator, oricine are dreptul la rezolvarea amiabila a litigiului.

Ambele proceduri de solutionare alternativa sunt gratuite pentru consumator.

Citeste si: Afla cum poti rezolva gratuit orice problema cu banca. Intrebari si Raspunsuri

Procedura SAL finalizata cu propunerea unei solutii

In privinta procedurii SAL finalizata cu propunerea unei solutii, partile au dreptul sa aiba reprezentanti legali sau mandatati, iar consumatorii pot fi reprezentati si de asociatiile de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
.

In desfasurarea procedurii, a fost introdusa etapa de Filtru derulata de Secretariatul de Procedura. Este faza in care dosarul este completat, ambele parti accepta sa intre in procedura, iar conciliatorul este confirmat de parti. Conciliatorului i se pune la dispozitie dosarul complet care sa-i permita analiza si pronuntarea Hotararii de Admisibilitate. Acesta este momentul in care incepe, efectiv, procedura de conciliere. Pana acum, conciliatorul se pronunta numai pe cererea consumatorului, fara a avea informatii de la comerciant.

In continuare, oricare dintre parti se poate retrage din procedura in orice moment sau poate alege daca accepta sau nu solutia propusa. Implicarea in procedura nu exclude posibilitatea de a cere despagubiri printr-o procedura judiciara. Hotararea pe care conciliatorul o pronunta, ca urmare a acceptarii de catre parti a Notei de Solutionare, daca nu este atacata in termen de 15 zile, devine titlu executoriu.

Procedura SAL finalizata cu impunerea unei solutii

In cazul Arbitrajului, partile au timp, inainte de constituirea Tribunalului Arbitral, sa decida daca raman in procedura cu solutie impusa sau aleg cealalta procedura, cu solutie propusa.

Nu mai este obligatoriu ca toate documentele sa fie depuse pe suport hartie, ci exista acum posibilitatea ca acestea sa fie transmise pe e-mail. Hotararea arbitrala se comunica, insa, in mod obligatoriu, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

De asemenea, in cazul in care una dintre parti nu este de acord cu arbitrul desemnat de cealalta parte, se constituie un Tribunal Special in scopul solutionarii cererilor de recuzare a arbitrilor, format din primii trei cei mai in varsta conciliatori si 2 supleanti.

Totodata, proba cu martori este exclusa, pentru ca litigiile gestionate de CSALB sa se solutioneze intr-un termen cat mai scurt, pe baza informatiilor/documentelor furnizate de parti.

In continuare, solutia pronuntata de Tribunalul Arbitral este obligatorie pentru parti. Implicarea in procedura nu exclude posibilitatea de a cere despagubiri printr-o procedura judiciara. Consumatorul poate fi asistat/reprezentat de un avocat al carui onorariu il suporta si, de asemenea, poate solicita ca judecata sa se faca si in lipsa.

"Din experienta acumulata in 6 luni de functionare a centrului SAL am ajuns la concluzia ca nevoile oamenilor care deriva din litigiile cu institutiile financiar bancare si nebancare sunt extrem de variate. Si, indiferent ca vorbim de litigii insemnate financiar sau doar simbolice, ele sunt la fel de importante pentru
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
, ca si nevoia de a le rezolva. De aceea, am si renuntat la plafonul de 1.000 de lei, despagubire sub care nu demaram, pana acum, procedurile SAL. Am decis sa imbunatatim si normele de aplicare a procedurilor ca sa usuram accesul consumatorilor la solutionarea amiabila, dar si pentru eficientizarea activitatii tuturor celor implicati in derularea procedurilor SAL
", a declarat Alexandru Paunescu, membru in Colegiul de Coordonare al CSALB din partea BNR.

Procedurile noi se pot gasi si pe site-ul nostru, http://csalb.ro/, la sectiunea Regulamente, impreuna cu rezumate care structureaza informatiile tehnice despre proceduri intr-un mod simplu si concis pentru
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
.

In acest moment, 144 de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
au depus cereri conforme de solutionare amiabila a litigiului cu un comerciant. In 27 de cazuri, in care cererile au fost conforme si documetele complete, s-au constituit dosare si au fost trimise la conciliatori. Dintre acestea, 18 sunt solutionate, iar 8 sunt in lucru. Alte 36 de cereri se afla in faza de filtru.

Sursa: CSALB
Subiecte relevante
clienti mediere clauze abuzive CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar)

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#