Investitorii retail nu sunt pregatiti pentru volatilitate - Saxo Bank 03.06.2020 0 647 Analiza Saxo Bank: Investitorii retail nu sunt pregatiti pe deplin sa faca fata acestor piete volatile de Charlie White-ThomsonPresedinte Saxo Bank, Marea BritanieRezumat: Managerii lor de patrimoniu si fonduri au ratat o oportunitate semnificativa.We dont need no educationWe dont need no thought control No dark sarcasm in the classroom Teacher, leave them kids alone.Pink Floyd, Another Brick in the WallFirmele de management de patrimoniu care poate ca au luat aceste versuri in serios si care cred ca investitorii retail vor continua sa plateasca pentru servicii mediocre pe fondul volatilitatii continue a pietei si sa mentina toate fondurile investite vor avea parte de o trezire brutala. Abordarea lor de cumparare si pastrare, pe care se bazeaza multi manageri de patrimoniu pentru a-si mari la maximum veniturile din onorarii, este in cel mai bun caz nepotrivita pentru aceste piete schimbatoare si, in cel mai rau caz, nu actioneaza in cel mai bun interes al clientilor lor. Pentru a-i parafraza pe Pink Floyd, investitorii retail au nevoie de educatie, au nevoie de un control mai mare asupra unei parti a portofoliului lor sau asupra intregului portofoliu, sarcasmul intr-o doza sanatoasa e un lucru bun, iar „profesorii” sau managerii de patrimoniu au un rol de jucat prin oferirea de indrumare si a unui set complet de instrumente ce permit investitorilor sa genereze profituri. Sfatul oferit investitorilor de retail din Marea Britanie in ultimul deceniu a fost direct si bine promovat - investiti tot, fiti increzatori si continuati sa cumparati, mai ales acolo unde exista o scadere sau o corectie. Sustinuti de dobanzi scazute si de politica monetara favorabila, multi au urmat sfatul si au investit tot, cu diverse grade de succes. Industria de management a patrimoniului si a activelor s-a bucurat de o crestere puternica a activelor de gestionat, ceea ce a sustinut pretul corespunzator al actiunilor. Amploarea a fost importanta pentru aceste firme, iar inovatia s-a bazat pe volum, inclusiv migrarea unei parti a atentiei investitorilor de retail pe trackerele de indici si ETF-uri, departe de fondurile administrate activ. Desi mantra "investiti tot" in ETF-uri cu costuri mici si in alte instrumente pasive si semi-pasive a functionat bine in pietele in crestere, in pietele volatile imperativul este diversificarea si administrarea proactiva a riscului. O abordare pasiva fata de investitii poate genera automultumire, iar managerii de patrimoniu si active au ratat o oportunitate semnificativa de a educa si de a oferi clientilor lor diversificare. Ar fi trebuit sa accepte faptul ca portofoliile au mai multe niveluri, inclusiv abilitatea de a face bani atunci cand piata scade prin vanzare in lipsa; conservarea capitalului, inclusiv stoparea pierderilor; acoperirea pozitiilor mai mari; instrumente financiare derivate vanilla; un echilibru intre fondurile active si cele de indice; folosirea analizei tehnice pentru a ajuta la stabilirea momentului oportun; si puterea efectului de parghie si a instrumentelor financiare, inclusiv a CFDurilor. In pofida socului generat de pandemie, lichidarea recenta de pe pietele de capitaluri proprii a venit la scurt timp dupa confluenta unor factori care au precedat pandemia, inclusiv evaluari exagerate, o dependenta excesiva de strategiile pasive sau semi-pasive, si ar trebui sa fie o lectie pentru managerii de patrimoniu si de active, cat si pentru investitorii de retail. Confruntati cu pierderi sau cu castiguri minuscule, intrebarea pe care ar trebui sa o adreseze astazi si managerii de patrimoniu si investitorii de retail este cum pot cladi rezistenta si flexibilitate in portofoliile clientilor lor pe viitor? Construirea unei platforme ce ofera investitorului de retail abilitatea de a cumpara si vinde instrumente financiare in toate formele lor necesita rabdare, efort si un set de abilitati tehnologice puternice. Nu toata lumea va putea sau va dori sa o faca, si din acest motiv ar trebui sa ne asteptam sa vedem fuziuni si achizitii in spatiul managementului de patrimoniu si investitii in viitor. Din perspectiva reglementarii, piata traditionala "cumpara si pastreaza" furnizata de firmele de management de patrimoniu si active poate fi mai simplu de reglementat, insa este putin probabil sa fie in beneficiul investitorilor de retail. Avand in vedere acest lucru, autoritatile de reglementare vor trebui sa fie, de asemenea, satisfacute de faptul ca investitorii de retail vor fi echipati pentru a se confrunta cu o gama mai ampla de instrumente. Verificarea caracterului adecvat va fi o parte importanta a procesului pentru realizarea acestui lucru. Cu toate acestea, cea mai mare schimbare va trebui sa vina de la investitorii de retail insisi. Criza ofera o oportunitate pentru investitori de a-i provoca pe managerii de patrimoniu sa faca aceasta schimbare. Ei ar trebui sa inteleaga faptul ca restrictiile sunt impuse pentru a-i opri sa aiba acces la o gama de instrumente care ar ajuta foarte mult la diversificarea portofoliului lor si, prin urmare, sa introduca rezilienta in performanta. Printre exemplele de restrictii la care se adauga serviciile mediocre sunt: acces scazut la fonduri sau instrumente care ofera protectie in cazul evolutiilor negative; incapacitate de a cumpara conturi personale de economii doar cu numerar, actiuni individuale, obligatiuni si alte instrumente in SUA, China si restul lumii; date si raportare putin transparente, inclusiv lipsa raporturilor despre castigul de capital; si nu in ultimul rand lipsa de loialitate sau dificultatea in a destitui manageri de fonduri cunoscuti care nu aduc rezultate de pe platformele lor. Impactul taxelor excesive asupra aprecierii performantei si capitalului trebuie explorat in detaliu. Asta nu inseamna ca recenta cursa catre cel mai scazut nivel in ceea ce priveste taxele trebuie aplaudata. Firmele care nu taxeaza corespunzator pentru serviciile livrate nu pot cladi platforme de prima clasa si nici nu pot furniza o experienta excelenta pentru investitori. Taxele trebuie sa fie competitive si sa ofere valoare cu o paleta de servicii legate de taxele oferite acolo unde e posibil. Urmatorul deceniu va oferi investitorului pregatit si educat multe oportunitati pentru castiguri semnificative. Alegerea unui manager de patrimoniu si investitii va conta mult in acest sens. Criza ofera investitorilor retail o oportunitate de a se intreba daca primesc acces la toate instrumentele si uneltele care le-ar permite sa ia decizii de investitii mai bune si sa genereze venituri. Managerii de patrimoniu care s-au bazat pe colectarea taxelor pentru a investi pasiv banii clientilor lor in capitaluri proprii sau instrumente pasive sau semi-pasive vor afla curand ca era inertiei s-a terminat - investitorii inteligenti vor incepe sa voteze cu banii si sa caute pasuni noi. Ca sa citez dintr-un alt cantec Pink Floyd, Money, It’s a gasGrab that cash with both hands and make a stash.Sursa: Saxo Bank Articole similare Economie Subiecte relevante investitii investitori Q & A