Mai multa Putere pentru Consumatori: Un an Record pentru Centrele Europene ale Consumatorilor 20.02.2014 0 1304 Reteaua Centrelor Europene ale Consumatori din intreaga UE a primit mai mult de 80.000 de cereri de la cetateni din intreaga UE in 2013. Aceasta reprezinta o crestere cu 11% fata de 2012."Sprijinind consumatorii dincolo granitele nationale, Centrele Europene ale Consumatorilor aduc o contributie valoroasa Pietei Unice. Rezultatele obtinute de Centrele Europene ale Consumatorilor sunt dovada ca de finantarea oferita prin Programul privind protectia consumatorilor al Comisiei beneficiaza, in cele din urma, cei care au nevoie cel mai mult, respectiv consumatorii din UE si profesionistii respectabili si inovativi" - a declarat Neven Mimica, Comisarul European pentru Politica de Protectie a Consumatorilor.Din cele 80272 de solicitari, 32522 au reprezentat reclamatii. Numarul de reclamatii a crescut cu 9% fata de 2012.Consilierea oferita de Reteaua ECC a contribuit la obtinerea unui rezultat pozitiv pentru consumatori in doua treimi din cazuri.Aproximativ o treime numarul total al reclamatiilor a vizat sectorul transporturilor. Cea mai mare parte din acestea s-au referit la transportul aerian (18,3%); cu toate acestea, inchirierile de masini atrag un numar tot mai mare de sesizari. In topul reclamatiilor primite de Retea intra si cele legate de echipamentele pentru uz casnic, probleme privind achizitionarea de bilete pentru evenimente sportive si culturale si timeshare.Putin peste 15% din problemele inregistrate se refera la nelivrarea produsului sau serviciului achizitionat, in timp ce 12% din reclamatii au vizat nereguli in procesul de achizitie.Cresterea numarului de consumatori care recurg la Reteaua ECC poate fi atribuita unui numar de factori: o crestere a nivelului de constientizare a consumatorilor cu privire la drepturile lor; o mai buna cunoastere a Retelei ECC; o crestere a volumului achizitiilor transfrontaliere si unui efect general de "criza", consumatorii cautand cea mai buna oferta si cele mai bune servicii.ContextECC-Net este o retea europeana care ofera cetatenilor europeni consiliere in probleme transfrontaliere, de exemplu, atunci cand calatoresc intr-o alta tara sau fac cumparaturi on-line. ECC-Net acopera 30 de tari (toate statele membre UE, plus Norvegia si Islanda), consumatorii care au resedinta intr-unul dintre aceste state si fac cumparaturi in altul, putand beneficia de serviciile lor gratuite.ECC-Net este co-finantata prin Programul privind protectia consumatorilor al Uniunii Europene si de catre autoritatile nationale din statele membre.Mai multe informatii: http://ec.europa.eu/consumers/ecc/index_ro.htm Subiecte relevante protectia consumatorului Q & A