Pentru a supravietui, bancile trebuie sa faca parteneriate tech - analiza Saxo Bank 24.08.2018 0 981 Analiza fintech Saxo Bank: de ce trebuie sa adere bancile la economia "sharing" de Søren Kyhl, COO / Saxo Bank Nicio zi nu trece fara stiri despre un nou start-up fintech care incearca sa utilizeze tehnologia pentru a furniza servicii mai bune sau despre o banca existenta care se intra intr-un nou proiect IT pentru a tine pasul cu ritmul tehnologiei.Cu toate acestea, digitizarea eficienta si orientata spre client in industria financiara necesita nu numai investitii IT, ci o schimbare fundamentala a modelelor de afaceri.Din punct de vedere istoric, bancile si institutiile financiare au incercat sa construiasca tehnologii pentru a acoperi intregul lant valoric. Detinerea produselor, a tehnologiei si a relatiilor cu clientii avea sens, deoarece bancile functionau in spatele unui zid de reglementare si tehnologii inflexibile.Dar, pentru a tine pasul cu noile tehnologii si asteptarile crescande ale clientilor, bancile trebuie sa imbratiseze etosul economiei de tip sharing, sa distruga acest zid si sa se concentreze asupra competentei lor specifice in lantul valoric. Majoritatea bancilor exceleaza in servirea clientilor si furnizarea de produse relevante. Rareori dezvolta produsele sau tehnologia necesara pentru livrarea serviciului client. De aceea, functionarea prin intermediul parteneriatelor este esentiala.O mostenire cu problemeMulte banci recunosc in mod deschis ca sunt legate de infrastructura veche. Uneori, aceste sisteme de "spaghete IT" au un mainframe din anii 1970 si un numar mare de sisteme externe, care sunt tinute impreuna, de cele mai multe ori, de guma de mestecat si banda izolatoare.Cercetarile arata ca o banca obisnuita din Europa utilizeaza pana la 80% din bugetul IT exclusiv pentru mentinerea vechilor sisteme - adica pentru a porni din nou acelasi motor vechi in fiecare zi. O parte atat de mare a resurselor bancii fiind utilizata pentru intretinere, ea nu ofera suficient spatiu pentru dezvoltarea de noi solutii menite a satisface cerintele mereu in schimbare ale clientilor.Problemele legate de mostenire nu inseamna neaparat ca o banca nu poate oferi astazi o experienta digitala decenta clientilor sai, dar situatia nu este sustenabila pe termen lung si arata ca banca este ineficienta, inflexibila si ii lipseste scalabilitatea. In cele din urma, banca va deveni atat de incurcata in propriile complexitati ale sistemului, incat risca sa fie depasita de concurenta si va pierde, in cele din urma, in fata celor care pot oferi o experienta digitala mai buna si mai cuprinzatoare.Reactia initiala din partea managementului unei asemenea banci ar putea fi revizuirea intregii infrastructuri. In timp ce o astfel de solutie ar putea trata simptomele pentru un timp, nu va rezolva problema de baza.Daca te hotarasti sa construiesti o banca de la zero, nu vei construi nimic ... dar vei reusi sa ai grija de toate. Printr-o abordare de tip "Lego" puteti asambla toate tehnologiile si infrastructura necesare pentru a oferi ceea ce va intereseaza cel mai mult: servici bune pentru clienti. Aceasta este cu adevarat vestea buna pentru bancile incurcate in probleme de "mostenire": sunt deja disponibile solutiile la toate problemele.La Saxo, am colaborat recent cu banca italiana Banca Generali si cu platforma de investitii online MoneyFarm pentru a furniza infrastructuri tehnologice, in ideea de a le oferi clientilor lor accesul la pietele globale de capital prin tehnologia si conectivitatea noastra, cu peste 100 de furnizori globali de lichiditati. Este foarte costisitor si consumator de timp pentru orice banca sau companie fintech sa isi dezvolte si sa mentina propriul motor global al pietelor de capital. Din acest motiv, vedem tendinta de crea parteneriate tot mai raspandita in acesti ani. Tehnologia de astazi este atat de flexibila incat, prin intermediul OpenAPI, de exemplu, este mult mai usor sa generezi o oferta adaptata in mod special nevoilor partenerilor sau clientilor - atat solutii front-end cat si solutii de back-end.O trecere de la tehnologie proprietara, la folosirea acesteiaCand discutam despre partajarea tehnologiei, nu inseamna doar sa cumparam software de la un furnizor de software. Industria financiara este complexa si foarte reglementata, iar furnizorii de software ar putea sa nu poata naviga mereu in sistem intr-un mod rapid si eficient. De aceea, incheierea de parteneriate cu alte institutii financiare, care sa-si poata furniza competenta de baza ca "servicii bancare ca serviciu", este o solutie foarte viabila.Airbnb, cel mai mare furnizor de cazare din lume, nu detine proprietati imobiliare; Facebook, cel mai popular proprietar media din lume, nu creeaza continut, iar Uber, cea mai mare companie de taxi din lume, nu detine vehicule. Acest lucru demonstreaza doar ca aceasta trecere de la detinerea de active la valorificarea acestora a transformat o gama foarte larga de sectoare si patrunde acum in industria financiara.Daca te uiti la sistemele CRM, acum 15 ani multe companii si-au construit propriile sisteme. Astazi, nimeni nu ar face acest lucru si aproape toata lumea cumpara sistemele CRM "as-a-service" de la cativa specialisti globali precum Microsoft sau Salesforce. Acelasi lucru este valabil si pentru sistemele de operare ale telefonului, pentru programele de contabilitate si pentru o serie de alte servicii cheie.Analizez de ceva vreme industria telecomunicatiilor si pot observa asemanari clare in ceea ce priveste modul in care resellerii au construit o oferta proprie peste infrastructura existenta, furnizata chiar de catre cei care erau, in esenta, concurentii lor. In loc sa se concentreze asupra detinerii intregului lant valoric, acestia au decis sa-si cheltuiasca resursele si energia pe ceea ce se pricepeau mai bine: solutii adaptate pentru publicul specific, cu servicii excelente si preturi competitive. Prin adoptarea parteneriatelor si a schimbului de tehnologie, bancile pot obtine rezultate similare telecomunicatiilor.Exact asta fac acum foarte multe companii fintech. In loc sa construiasca intreaga infrastructura necesara pentru a implementa un robo-consultant, de exemplu, ei folosesc ca fundament tehnologia noastra si accesul pe piata. In acest fel, ei primesc tehnologia si informatiile necesare de la noi si se pot concentra pe competentele prin care oferta lor se diferentiaza cu adevarat.Privind cu 5 sau 10 ani inainte, vedem o industrie financiara foarte diferita. Fortate de tehnologie, reglementari si asteptarile clientilor, toate institutiile financiare vor trebui sa inteleaga rolul lor in lantul valoric, sa imbratiseze etosul economiei de sharing si sa fie pregatite sa colaboreze cu partenerii pentru a oferi clientului un serviciu cu adevarat unic.Sursa: Saxo Bank Articole similare Economie Subiecte relevante banci Q & A