Litigiul dintre un consumator din Botosani si banca la care avea un s-a stins amiabil in doar 17 zile (pe 25 iulie a fost desemnat conciliatorul, iar pe 10 august s-a pronuntat hotararea). Tot schimbul de documente si informatii a fost online, asadar clienta nu a fost nevoita sa vina la Bucuresti. Este vorba despre o doamna din Botosani care s-a adresat Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar pentru a o ajuta in relatia cu banca. In urma procedurii SAL cu solutie propusa, rata lunara i-a scazut cu aproape 100 de euro (de la 330 la 234 de euro), comisionul de administrare a fost eliminat din contractual de , iar consumatoarea din Botosani a primit si 800 de euro despagubire de la banca.

Solutionarea acestui dosar a fost cea mai rapida de pana acum. Precedentul record inregistrat la mijlocul lunii iulie a fost de 21 de zile. Atunci, un domn din Bucuresti, nemultumit de comisionul de administrare din contractul de , a intrat in procedura SAL cu solutie propusa acceptata de banca. Conciliatorul a propus o rezolvare echitabila pentru ambele parti: consumatorului i-a fost eliminat comisionul din contractul de si a primit inapoi o parte din banii platiti pe acest comision, bani cu care si-a achitat ulterior tot creditul in avans.

Din luna martie si pana la finalul lunii iunie, in 7 dosare s-au pronuntat deja hotarari pe care consumatorii si comerciantii le-au agreat, iar ele au si fost puse in aplicare. Niciun consumator nu a contestat pana acum solutia propusa de conciliator. Fiecare decizie a fost pronuntata, in medie, in aproximativ 30 de zile, fata de termenul maximal de 90 de zile. In acest moment sunt 123 de solicitari venite din partea consumatorilor, aflate in diverse stadii de analiza sau solutionare. De retinut este faptul ca procedurile SAL sunt gratuite pentru consumatori.

Cele mai frecvente solicitari venite din partea consumatorilor sunt legate de comisionul de risc sau administrare percepute pentru un , de ratele lunare considerate de consumatori ca fiind marite in mod abuziv, de clauze calificate de catre consumatori ca fiind abuzive, de aplicarea unor dobanzi penalizatoare, de restituirea sumei ce a rezultat din majorarea marjei dobanzilor sau de reducerea marjei si inghetarea cursului valutar la data incheierii contractului de (in CHF).

Sursa: CSALB