finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Sfaturi
  4. CSALB la raport: 487 de consumatori s-au impacat cu bancile si IFN-urile anul acesta

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

CSALB la raport: 487 de consumatori s-au impacat cu bancile si IFN-urile anul acesta

Denisa Dascalu
Autor Denisa Dascalu
21.10.2020
0 1279

In primele noua luni ale acestui an, aproape 2.050 de romani s-au adresat CSALB (Centrul de solutionare alternativa a litigiilor in domeniul bancar) pentru identificarea de solutii amiabile in relatia cu bancile si IFN-urile. Fata de acceasi perioada a anului trecut, numarul acestora a crescut cu peste 22%.

Evolutia se datoreaza faptului ca in aceasta perioada economica dificila foarte multi
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
au intrat in somaj/somaj tehnic sau activitatea lor a fost suspendata, ceea ce a dus la cresterea numarului de sesizari adresate Centrului.

CSALB – solutia oferita de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
pentru clientii care au
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
cu plata ratelor
 
In primele noua luni ale anului mai multe
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
au sustinut public procedura concilierii, astfel ca si-au indemnat clientii sa apeleze la CSALB in situatia in care au
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
cu plata ratelor.

Citeste si: Romanii asteapta informatii despre CSALB de la banci
 
"In primele noua luni din 2020, 487
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
au parcurs intregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotararea finala acceptata de ambele parti) ori au ajuns la o intelegere amiabila direct cu bancile/IFN-urile, dupa ce au apelat la CSALB. Situatia se apropie de cea din 2019 cand, in aceeasi perioada de timp, 511 romani s-au aflat in una dintre aceste doua situatii", se mentioneaza intr-un raport al CSALB.

Numarul de dosare constituite si solutionate este in scadere fata de T32019, ca urmare a efectului produs de OUG nr. 37/2020. Intrucat norma privind amanarea platii ratelor reglementa faptul ca aceste solicitari trebuiau adresate direct bancilor, foarte multi
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
au optat pentru aceasta varianta de amanare/suspendare a platii ratelor. Specialistii anticipeaza ca numarul de cereri si de dosare de conciliere va creste dupa expirarea perioadei maxime de 9 luni de suspendare a platii ratelor, adica dupa 1 ianuarie 2021.

Consumatorii au avantaje daca apeleaza la conciliere
 
Principalele avantaje ale concilierii sunt: evitarea proceselor in instanta si continuarea raporturilor contractuale dintre parti, timpul scurt de solutionare a unui dosar (mai putin de 90 de zile), dar si gratuitatea pentru
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
si expertiza conciliatorilor.

Detalii in articolul FinZoom.ro: Care sunt avantajele solutionarii alternative pentru consumatori, banci si IFN - uri? - [VIDEO]


Cu ce
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
vin consumatorii la CSALB
 
Consumatorii care aleg sa apeleze la CSALB au
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
legate in special de produsele de creditare, dar si
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
de natura operationala, sau referitoare la alte tipuri de activitati:

Probleme generate de produsele de creditare:
o Restituiri de sume (comisioane, dobanzi);
o Diminuare sold credit/datorie/rata ori anulare restanta;
o Reesalonari/refinantari/rescadentari;
o Gasirea unei solutii pentru rezolvarea problemelor generate de pandemie;
o Conversie moneda acordare credit;
o Probleme cu politele de asigurare (bancassurance);
o Recalculare dobanzi;

Probleme de natura operationala:
o Probleme privind functionarea bancomatelor (inclusiv restituiri sume);
o Probleme legate de transferurile bancare si restituiri de comisioane aferente tranzactiilor;
o Restituiri de sume in cazul erorilor de procesare;
o Recuperari de sume transferate eronat de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
(internet banking);
 
Probleme referitoare la alte tipuri de activitati:
o Probleme referitoare la executarea silita (suspendari/sistari);
o Solicitari pentru eliberarea unor documente (grafice rambursare, extrase etc.);
o Restituiri de sume poprite;
o Radierea ipotecii;
o Suspendarea ratelor (conform OUG 37/2020).

Recorduri pentru
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
in solutionarea litigilor

In prima jumatate a anului, CSALB a inregistrat recorduri din punct de vedere valoric ale beneficiilor obtinute de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
pentru cereri care vizau contracte in lei si in CHF. Detalii gasiti in articolul O banca sterge aproape 300 de mii de lei si 52 de mii CHF din datoriile unor consumatori si in articolul O banca sterge peste 43.000 CHF si inchide creditul unei familii din Bucuresti. Care este reactia consumatorului -[VIDEO].

Un efect al acestor recorduri valorice a fost cresterea refuzurilor de acceptare a solutiilor propuse de conciliatorii CSALB. Mai multe detalii gasiti in articolul Se inmultesc refuzurile de impacare dintre consumatori si banci. Care sunt cauzele si ce recomanda CSALB.

Daca in anul 2019 in aproximativ 85% dintre dintre negocierile purtate intre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
si
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
, partile acceptau solutia data de conciliatorii CSALB, in al treilea trimestru al anului 2020 doar 80% din negocieri s-au incheiat cu o impacare.

Refuzurile venite din partea consumatorilor (care au asteptari mai mari in raport cu ofertele bancilor si
Motiveaza-ti economiile! Depozit in lei pe 3 sau 6 luni cu dobanda 7,5% | Zero comisione | TBI Bank | Aplica acum!
compara
, uneori in mod eronat, beneficiile obtinute de alti
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
cu propriile beneficii) reprezinta principala cauza de esec a negocierilor. Astfel in primele noua luni ale anului au esuat peste 50 de negocieri.

Cand se claseaza cererile si care sunt principalele motive de clasare?
 
In cazul in care comerciantii (bancile si IFN-urile) refuza solutionarea litigiului prin proceduri SAL (de solutionare alternative), are loc clasarea cererilor.

In ceea ce priveste motivele de clasare, acestea se incadreaza in mai multe categorii, respectiv:

- Motive obiective (principale) in care cererea vizeaza stergerea inregistrarilor raportate la Biroul de Credit, creditele de tip "Prima casa", creante cesionate sau prima de la stat din contractele de economisire – creditare.
Citeste si: Limitari legislative in solutionarea alternative a disputelor dintre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
si consumatori

- Motive ce tin de
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
vizeaza
: alegerea unui comerciant care nu are activitatea reglementata de BNR, alegerea unui comerciant cu care nu se afla in raporturi contractuale sau faptul ca nu s-au oferit informatiile/documentele necesare pentru solutionarea cererii.

- Alte motive pentru care are loc clasarea dosarelor tin de: existenta unui dosar in instanta de judecata, initierea procedurilor de executare silita, banca a facut mai multe oferte - dar toate ofertele au fost refuzate de consumator (anterior sesizarii CSALB), iar comerciantii isi mentin punctul de vedere din raspunsul initial transmis consumatorului.

Incepand cu T1 2020, chiar si persoanele juridice se pot adresa CSALB pentru
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
legate de serviciile de plata si emiterea de moneda electronica. Pana acum CSALB a primit sase astfel de solicitari, insa institutiile financiare carora le erau adresate si ar fi putut sa intre in conciliere, au refuzat.
Articole similare
Credite
Subiecte relevante
CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar) banci

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#