La sfarsitul lunii ianuarie, Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) anunta ca in 2018 s-au obtinut peste 1 milion de euro din negocierile consumatorilor cu bancile.
Datoria unui consumator s-a diminuat cu 57.000 euro
In 2018, CSALB a atins un record valoric prin diminuarea datoriei unui consumator cu aproximativ 39.000 euro prin stergerea comisionului de administrare si restituirea comisionului de acordare. Acelasi consumator a beneficiat de o stergere a soldului de 18.000 euro pentru un alt contract de
credit cu un alt comerciant;
Caz solutionat intr-o zi
Un alt caz mediatorii CSALB l-au solutionat intr-o singura zi, iar in plus, partile au renuntat la procesul aflat pe rolul instantei.
Reducere sold
credit CHF si conversie in lei
Un consumator ce a contractat un
credit in franci elvetieni, a reusit prin CSALB sa obtina o reducere a soldului cu 22.400 CHF si conversie in lei.
Stergerea totala a datoriei
Unui caz social, CSALB a reusit stergerea totala a datoriei in valoare de 20.000 euro + dobanzi si comisioane.
In cazul altui consumator s-a obtinut diminuarea sumelor
restante cu 24.000 lei si restructurarea creditului.
Restituire sume si daune pentru carduri
Chiar daca majoritatea consumatorilor apeleaza la CSALB pentru solutionarea problemelor cu banca legate de un
credit, au fost si persoane care au apelat si pentru
carduri.
Pentru un
card de cumparaturi, unui consumator i-au fost restituite sumel retinute eronat in contul aferent. Altui consumator i-au fost acordate daune de 220 lei pentru imposibilitatea utilizarii cardului.
Fata de anul 2017, numarul cererilor conforme inregistrate a crescut cu 156% in 2018.
Sursa: CSALB
Din 2018, consumatorii pot transmite cererile si pe site-ul CSALB, fiind a doua varianta preferata de acestia, dupa e-mail.