finzoom logo 19 ani
  • Credite
      • Credite Ipotecare

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Prima Casa
      • Credite de Nevoi Personale

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Credite Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Leasing Auto

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Carduri
      • Carduri de Credit

      • Compara
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Depozite si Conturi
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi de Economii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Pachete

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Fonduri
      • Fonduri de Investitii

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Fonduri de Pensii

      • Compara oferte
      • Catalog
  • IMM
      • Credite

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Credit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Carduri de Debit

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Depozite la Termen

      • Compara oferte
      • Catalog
      • Conturi Curente

      • Compara oferte
      • Catalog
  • Articole
      • Categorii

      • Educatie
        • Revista Educatia Financiara
        • Banii pe Intelesul Copiilor
        • Consumer Classroom
        • Pastila de Educatie Financiara
        • BCR
      • Altele
        • Internet Banking
        • Promotii
        • Pachete
        • Private Banking
      • Piata de Capital
      • Credite
        • Credite Ipotecare
        • Credite de Nevoi Personale
        • Credite Auto
        • Credite Rapide
        • Leasing Auto
        • Prima Casa
      • Carduri
        • Carduri de Credit
        • Carduri de Debit
      • Economisire
        • Economisire Creditare
        • Conturi Curente
        • Conturi de Economii
        • Depozite la Termen
      • Fonduri
        • Fonduri de Investitii
        • Fonduri de Pensii
      • Asigurari
        • RCA
      • Servicii
        • Telefonie
        • Televiziune
        • Internet
      • IMM
        • Credite IMM
        • Carduri de Credit IMM
        • Carduri de Debit IMM
        • Depozite IMM
        • Conturi Curente IMM
      • Financiar
      • Economie
      • Produse
      • Video
      • Statistica
        • Curs Valutar
        • Indici interbancari
        • Indexuri DAE
    • Etichete
  • Resurse utile
      • Statistica

      • Curs valutar BNR
      • Indici bancari de referinta
      • Institutii financiare

      • Banci
      • Calculatoare

      • Calculator DAE Credit
      • Calculator Rambursare Anticipata
      • Calculator Credit Maxim (garantii)
      • Calculator Refinantare Credit
      • Calculator DAE Depozit
      • Calculator Pensie Privata
      • Calculator Investitii
      • Calculator Conturi de Economii
      • Calculator Plan de Economii
      • Calculator Plan de Acumulare
      • Widgets

      • Top 5 Credite Nevoi Personale
      • Top 5 Credite Ipotecare
      • Convertor valutar
      • Calculator Pensie
      • Calculator DAE Credite
      • Calculator Refinantare
  • CLUB FINZOOM
Ma abonez Forum

Abonare RSS

  • Educatie
  • Altele
  • Piata de Capital
  • Credite
  • Carduri
  • Economisire
  • Fonduri
  • Asigurari
  • Servicii
  • IMM
  • Financiar
  • Economie
  • Produse
  • Video
  • Statistica
  1. Compara Produse
  2. Articole
  3. Sfaturi
  4. Romanii asteapta informatii despre CSALB de la banci

Stiri si sfaturi

Arhiva 2006-2013

sectiune
ToateSFATURIVIDEOSTIRICOMUNICAT DE PRESAMODIFICARI PRODUSEEDUCATIE FINANCIARAGHIDURIINTREBARINOUTATI FINZOOM
categorii
EDUCATIECREDITE IPOTECARECREDITE DE NEVOI PERSONALECARDURI DE CREDITDEPOZITE LA TERMENFONDURI DE INVESTITII
  • Toate categoriile

    • Educatie
      • Revista Educatia Financiara
      • Banii pe Intelesul Copiilor
      • Consumer Classroom
      • Pastila de Educatie Financiara
      • BCR
    • Piata de Capital
    • Carduri
      • Carduri de Credit
      • Carduri de Debit
    • Fonduri
      • Fonduri de Investitii
      • Fonduri de Pensii
    • Servicii
      • Telefonie
      • Televiziune
      • Internet
    • Financiar
    • Produse
    • Statistica
      • Curs Valutar
      • Indici interbancari
      • Indexuri DAE
    • Altele
      • Internet Banking
      • Promotii
      • Pachete
      • Private Banking
    • Credite
      • Credite Ipotecare
      • Credite de Nevoi Personale
      • Credite Auto
      • Credite Rapide
      • Leasing Auto
      • Prima Casa
    • Economisire
      • Economisire Creditare
      • Conturi Curente
      • Conturi de Economii
      • Depozite la Termen
    • Asigurari
      • RCA
    • IMM
      • Credite IMM
      • Carduri de Credit IMM
      • Carduri de Debit IMM
      • Depozite IMM
      • Conturi Curente IMM
    • Economie
    • Video

Romanii asteapta informatii despre CSALB de la banci

17.07.2019
0 2111

In luna iunie 2019, CSALB in colaborare cu FinZoom.ro au derulat un sondaj de opinie online denumit "Experienta ta cu bancile, prin intermediul CSALB" , pe un esantion de 1.390 de respondenti, cu varste cuprinse intre 18 si 65 ani, majoritatea femei (71%), salariati cu o vechime de peste 15 ani (42%).

Citeste si: Rezultat surprinzator: 3 din 4 romani sunt multumiti de relatia lor cu banca

Realizarea sondajului exclusiv online a fost incurajata si de faptul ca majoritatea covarsitoare a consumatorilor care se adreseaza CSALB apeleaza la solutii online: 90% dintre cereri sosesc prin intermediul aplicatiei de pe site-ul www.
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
csalb
.ro sau prin e-mail.

Citeste si: Cererile de negociere cu bancile aproape s-au dublat fata de 2018

Doar unul din patru romani are
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
cu banca sau IFN-ul

Majoritatea celor chestionati (75%) a raspuns ca nu a intampinat
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
in relatia cu bancile sau institutiile financiare nebancare. Acestia au declarat ca au achitat datoriile la timp, au o colaborare buna cu banca, sunt informati si multumiti de produsele alese.

25% dintre romanii integrati financiar (care au cel putin un produs financiar-bancar) au raspuns insa ca au intampinat sau intampina
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
in relatia lor cu institutia financiara, iar cele mai mari nemultumiri pornesc de la comisioanele puse la serviciile oferite (38% dintre respondenti) si de la unele conditii contractuale considerate dezavantajoase (33%) si mai putin din cauza numarului mare de documente solicitate (11%), a timpului de asteptare pentru solutionarea unei solicitari (10%) sau a atitudinii personalului bancar (8%).

Cum vad consumatorii rezolvarea nemultumirilor cu banca/IFN-ul

Mai mult de o treime dintre cei care au
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
probleme
cu institutiile financiare au declarat ca au incercat o solutionare a nemultumirilor avute, direct in sucursala/agentia bancara (41%). 21% au facut o reclamatie/cerere catre banca, iar 22% au ales sa colaboreze cu o alta banca.

Astfel, majoritatea celor care au nemultumiri (84%) apeleaza direct la banca pentru a gasi modalitati de solutionare a problemelor aparute si doar 16% apeleaza la terti (instanta, CSALB, ANPC).
Ce apreciaza romanii la CSALB

Desi majoritatea respondentilor nu se gandesc ca ar putea apela la serviciile CSALB pentru rezolvarea problemelor cu banca, existenta Centrului este vazuta ca o necesitate pentru 96% dintre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
. Aproximativ 63% dintre respondenti apreciaza faptul ca este un serviciu gratuit, 53% sunt multumiti ca procesul de comunicare se realizeaza facil, prin aplicatia online sau prin email, fara deplasarea la sediu. 47% dintre respondenti apreciaza ca CSALB ajuta consumatorii in relatia cu banca.

Cum doresc consumatorii sa fie informati

Majoritatea respondentilor spun ca au auzit de CSALB din mediul online si din presa, in timp ce doar 8% au aflat de acest Centru din brosuri, pliante si informatii primite din
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
sau de pe site-urile bancilor. Intrebati de unde ar dori sa primeasca mai multe informatii despre CSALB, 23% doresc mai multa implicare din partea bancilor in informarea clientilor.

"Vreau sa stiu de CSALB inainte de semnarea unui contract"

La intrebarea privind momentul in relatia cu banca in care si-ar dori sa fie informati despre serviciile CSALB, consumatorii au clasat in topul preferintelor (62%) momentul cand semneaza un contract cu banca pentru un serviciu/produs bancar. 43% spun ca ar fi util sa afle despre CSALB din campaniile de marketing si/sau de informare desfasurate de banca. In plus, 39% dintre respondenti vor sa afle despre CSALB atunci cand interactioneaza cu angajatul de la ghiseul bancii, in timp ce 36% vor sa li se ofere informatii atunci cand intampina o problema cu banca.

Solutionarea litigiilor, nu doar in domeniul bancar

Intrebati cum li se pare faptul ca in alte tari sunt zeci de centre SAL, similare cu CSALB, nu doar pentru domeniul financiar-bancar, ci si in alte domenii (utilitati, transporturi, telefonie etc.) majoritatea respondentilor si-au exprimat speranta ca pe viitor sa imprumutam si noi modelul tarilor ce au implementat astfel de centre.

Daca ai nemultumiri cu banca ta, CSALB va aduce intelegere. Gratuit, corect, in mai putin de trei luni.

CSALB este o institutie infiintata ca urmare a unei Directive europene si intermediaza negocierea dintre
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
consumatori
si
Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) - un ajutor de nadejde pentru consumatori - rezolva gratuit neintelegerile dintre banci si consumatori.
banci
sau IFN-uri, pentru contractele aflate in derulare. Consumatorii din orice judet al tarii pot trimite cereri catre Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB) prin aplicatia online aflata pe site-ul www.csalb.ro. Daca banca accepta intrarea in procedura de conciliere este desemnat un Conciliator. CSALB colaboreaza cu peste 20 de conciliatori, dintre cei mai buni specialisti in drept, cu expertiza in domeniul financiar-bancar. Totul se rezolva amiabil, iar intelegerea partilor are puterea unei hotarari in instanta. Mai multe informatii despre activitatea Centrului puteti obtine si la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Cand 2 negociaza, al 3-lea ii impaca!
Articole similare
Credite Economie
Subiecte relevante
CSALB (Centrul de Solutionare a Litigiilor din Sectorul Bancar)

Q & A


Cautare Avansata Cautare Rapida

Forum FinZoom

  • Recente
  • Cele mai citite
  • Cele mai comentate
  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookies
  • Confidentialitate
  • Parteneri
  • RSS
  • Harta site

Aboneaza-te folosind adresa ta de email pentru a primi informatii relevante, materiale de educatie financiara, informatii despre produse si servicii financiare, sondaje, concursuri si in scop de marketing.

Aboneaza-te
#
Copyright © 2021 | Toate drepturile rezervate.
#